مراسم سنتی عزاداری جوش‌زنی در میمند برگزار می‌‌شود
کد خبر: 4074729
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

مراسم سنتی عزاداری جوش‌زنی در میمند برگزار می‌‌شود

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند بیان کرد: در روز تاسوعا و عاشورا حسینی مراسم جوش‌زنی که از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی است در محوطه مقابل حسینیه روستای میمند برگزار می‌شود.

مراسم سنتی عزاداری جوش‌زنی در میمند

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، رضا ریاحیان، مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند از آغاز عملیات ساماندهی، مرمت مسجد و حسینیه تاریخی روستای میمند به مناسبت ماه محرم و صفر خبر داد و گفت: طرح توسعه و ساماندهی محوطه روبه‌روی حسینیه با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای تاریخی میمند انجام شده است.

وی افزود: این روستا به دلیل داشتن بافتی پویا و زنده هرساله در ایام محرم و صفر میزبان عزاداران حسینی است و امسال نیز به همین مناسبت در روز تاسوعا و عاشورا حسینی مراسم جوش‌زنی که از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی است در محوطه مقابل حسینیه روستای میمند برگزار می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند بیان کرد: پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند طبق روال هر سال برای بهتر برگزار شدن ویژه‌ برنامه‌های ایام محرم و صفر تمام تلاش خود را با مشارکت اهالی و مسئولان به کار می‌گیرد تا بتواند بیش از گذشته در حفظ و حراست آداب و رسوم مردم این منطقه نقش مهمی را ایفا کند.

انتهای پیام
captcha