اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۳۰۰ بقعه متبرکه فارس
کد خبر: 4074494
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۳۰۰ بقعه متبرکه فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مراسم سوگواری «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم و صفر در ۳۰۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری مراسم سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت: این مراسم مطابق روال هر سال در 300 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود که از این تعداد 150 بقعه متبرکه به صورت شاخص برنامه مذکور را اجرا خواهند کرد.

وی برگزاری ویژه‌برنامه «شمیم حسینی» در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی را از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه طی این ایام عنوان کرد و افزود: این برنامه‌ها از امروز در سطح بقاع متبرکه آغاز می‌شوند.

موسوی برپایی مراسم سوگواری حسینی، سخنرانی مذهبی، اطعام از محل موقوفات و نذورات مردمی، برگزاری مراسم «لبیک یا حسین(ع)»، «احلی من العسل» و غیره را از جمله برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با ذکر این نکته که مراسم بصیرت عاشورایی به صورت ویژه تا 12 محرم برگزار خواهد شد اما بعد از آن به صورت مناسبتی خواهد بود، گفت: طبق دستور رئیس سازمان اوقاف بنا داریم در قالب این سوگواره سنت مراسم چهارپایه خوانی در روز عاشورا را در بقاع متبرکه احیا کنیم.

وی اظهار کرد: بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخصی نظیر حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز، علی‌بن حمزه(ع) شیراز، سیدمحمد قصردشت شیراز، سیدمحمد دهیپاله شیراز، سیدمحمد صغاد شیراز، سیدتاج‌الدین غریب شیراز، شاه داعی الی الله، امامزاده ابراهیم شیراز، سیدحسین(ع) کازرون، پیرمراد استهبان، آقام شهید فراشبند، امامزاده اسماعیل فسا، شاهزاده قاسم فسا، احمد و جعفر(ع) آباده، میرعلی‌بن الحسین لار، شاه فرج‌الله لامرد، امامزاده فضل و سیدحسین جهرم و غیره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha