ایام محرم فقط مختص اهل تشیع نیست
کد خبر: 4074223
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
ماموستا عبدالسلام امامی:

ایام محرم فقط مختص اهل تشیع نیست

امام‌جمعه مهاباد با بیان اینکه ایام محرم فقط مختص اهل تشیع نیست، گفت: اهل تسنن همواره احترام ماه محرم و ارادت به اهل بیت و خاندان پیامبر(ص) را داشته است.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام‌جمعه مهاباد، ۷ مرداد در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به اینکه ایام محرم تنها مختص اهل تشیع نیست، اظهار کرد: اهل تسنن همواره احترام ماه محرم و ارادت به اهل بیت و خاندان پیامبر(ص) را داشته است.

وی افزود: ایام محرم‌الحرام نباید به تفرقه و کینه بین مذاهب تبدیل شود و احترام و ارادت به خاندان حضرت رسول جزء تأکیدات پیروان اهل تشیع و تسنن است.

امام‌جمعه مهاباد با تسلیت فرارسیدن ماه محرم به شیعیان جهان ادامه داد: برادران اهل سنت به اصل محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جایگاه شخصیتی امام حسین(ع) اعتقاد دارند، هر چند که شیوه ابراز محبت و علاقه آنها نسبت به سیدالشهدا(ع) با شیعیان فرق دارد.

وی با اشاره به شیوع دوباره کرونا و افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی اظهار کرد: شهروندان ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به تزریق دز یادآور برای سلامت خود و دیگران اقدام کنند.

ماموستا امامی در ادامه با تسلیت به خانوادگان جانباختگان سیلاب‌های اخیر کشور گفت: مردم نباید نسبت به هشدارهای هواشناسی و توصیه‌های ایمنی مبنی بر اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرهای سیلابی اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.

 

انتهای پیام
captcha