پایان عملیات حج 1401 و بازگشت حجاج به کشور
کد خبر: 4074158
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

پایان عملیات حج 1401 و بازگشت حجاج به کشور

امروز جمعه هفتم مرداد ماه با بازگشت آخرین حجاج کشورمان به ایران اسلامی عملیات حج 1401 به پایان می‌رسد.

پایان عملیات حج 1401 و بازگشت تمامی حجاج به کشور

به گزارش ایکنا، با انجام آخرین پرواز حجاج ایرانی از مدینه منوره به کشور، امروز جمعه هفتم مرداد ماه عملیات حج 1401 به پایان می‌رسد.

شب گذشته نیز هزار و ۱۲۴ حاجی ایرانی در قالب هشت كاروان از مکه مکرمه به کشور بازگشتند و اکنون هیچ زائر ایرانی در این شهر حضور ندارد و فقط تعدادی از زائران کشورمان در مدینه منوره حضور دارند که با بازگشت آنها دیگر هیچ حاجی ایرانی در عربستان حضور ندارد و بدین ترتیب عملیات حج 1401 به پایان می‌رسد.

یادآوری می‌شود، ۳۹ هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی در حج تمتع امسال حضور داشتند که نصف سهمیه معمول حج ایران بود. امسال عربستان پس از دو سال تعطیلی حج برای زائران ساکن خارج از عربستان به دلیل کرونا، به کشورهای متقاضی حضور در حج نصف سهمیه معمول را اختصاص داد بر همین اساس برخلاف سال‌های قبل از کرونا که به طور معمول دو و نیم تا سه میلیون زائر در حج حضور پیدا می‌کردند حدود یک میلیون زائر مناسک حج را به جا آورند.

از نکات مهم حج امسال می‌توان به افزایش هزینه حج از سوی عربستان اشاره کرد که موجب شد تعدادی از کشورها زائری به حج اعزام نکنند.

در حج امسال فقط زائران کمتر از 65 سالی که دو دز واکسن کرونا تزریق کرده بودند،  حضور داشتند و خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده شیوع کرونا در میان حجاج گزارش نشده است.

امسال همچنین سه نفر از زائران کشورمان در حج فوت کردند و به طور کلی حجی آرام و بدون مشکل خاصی برگزار شد و بر اساس گزارش نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رفتار مسئولان عربستانی نیز بهتر از سال‌های قبل بود و علی‌رغم نبود سفارت و کنسولگری ایران در عربستان، مشکل خاصی برای زائران ایرانی ایجاد نشد.

انتهای پیام
captcha