ویژه برنامه‌های صدا و سیمای البرز در ایام محرم
کد خبر: 4073960
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

ویژه برنامه‌های صدا و سیمای البرز در ایام محرم

مدیرکل صدا و سیمای البرز ضمن تشریح ویژه برنامه‌های صدا و سیمای البرز در ایام محرم گفت: در حوزه تلویزیون در دهه محرم برنامه سفرنامه آسمان به مدت ۴۰ دقیقه در ۱۳ قسمت هر شب ساعت ۲۱ از سیمای البرز پخش می‌شود.

صدا و سیمای البرز

علی صادق‌مقدسی، مدیرکل صدا و سیمای البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز ضمن تشریح ویژه برنامه‌های صدا و سیمای البرز در ایام محرم اظهار کرد: در حوزه تلویزیون در دهه محرم برنامه سفرنامه آسمان به مدت ۴۰ دقیقه در ۱۳ قسمت هر شب ساعت ۲۱ از سیمای البرز پخش می‌شود که گفت‌وگوی کارشناسی، مقتل‌خوانی، کربلا و دفاع مقدس از جمله موضوعات این برنامه است.

وی افزود: همچنین برنامه منزل به منزل عاشقی، عنوان برنامه‌ای است که با پخش گزارش مستند به تعداد ۱۰ برنامه به مدت ۲۵ دقیقه حال و هوای هیات‌های مذهبی را به تصویر می‌کشد.

این مسئول بیان کرد: مخاطبان برنامه آستان ملکوت نیز می‌توانند هر روز ساعت ۱۲:۱۵ با این برنامه همراه باشند و گفت‌وگو با کارشناسان مذهبی و ارتباط تصویری با عراق و سوریه از جمله بخش‌های این برنامه است.

مدیرکل صدا و سیمای استان البرز ادامه داد: همچنین سیمای البرز با پخش زنده مراسم اجتماع عاشورائیان در روز عاشورا همراه با بینندگان البرزی خواهد بود.

صادق‌مقدسی گفت: در حوزه رادیو نیز ویژه برنامه «در رسای آفتاب» در روز تاسوعا به مدت 150 دقیقه و در روز عاشورا به مدت 210 دقیقه به طور زنده و مستقیم با پخش مراسم عزاداری و آداب و رسوم مردم استان البرز و بازخوانی فلسفه قیام عاشورا همراه شنونده‌های رادیو خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: پخش آوا و نماهای اقوام مختلف در رابطه با ایام محرم و فرهنگ شهادت در برنامه ای با عنوان آوای محرم به مدت ۱۵ دقیقه و به تعداد ۱۲ برنامه از ساعت ۸:۴۵ الی ۹ تهیه و تولید شده است.

مدیرکل صدا و سیمای البرز بیان کرد: همچنین ماهک و حوضک عنوان برنامه‌ای است ویژه کودکان و آشنایی آنها با واقعه کربلا در قالب داستان و شعر و پرسش و پاسخ کودکان درباره محرم و واقعه کربلا .

وی گفت: معرفی مداحان اهل بیت استان در برنامه مرید عشق، مقتل‌خوانی در برنامه سوگ حسینی در آیینه لهوف، جایگاه و معرفی ویژگی‌های جوانان عاشورایی در برنامه تازه‌شو، 100 داستان و خوانش متون در رابطه با قیام کربلا نیز از جمله برنامه‌هایی است که برنامه‌سازان رادیو تهیه و تولید کرده‌اند.

مدیرکل صدا و سیمای البرز با اشاره به تولید نمایش رادیویی با موضوعات مرتبط با فرهنگ فلسفه واقعه کربلا گفت: برنامه‌های یک کهکشان ستاره، صدا و صحنه، قلم چرخک، شب چراغ، پاتوق هنر، ساعت ماه، شور شیدایی، کوچه پیان و برآستان جانان برنامه‌های رادیویی هستند که متناسب با ایام محرم از آنتن رادیو پخش خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین گهواره گل سرخ از دیگر ویژه برنامه‌های رادیو البرز است که همایش شیرخوارگان حسینی را در استان پوشش می‌دهد.

صادق‌مقدسی در ادامه با اعلام ویژه برنامه‌های محرم در معاونت‌های خبر و فضای مجازی گفت: در حوزه خبر گزارش‌های تولیدی با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت نماز اول وقت، ایثار و ازخود گذشتگی به عنوان پیام‌های عاشورایی، گزارش تولیدی با عنوان مال حرام با محوریت کلام امام حسین(ع) درباره مال حرام در بخش‌های مختلف خبری از صدا و سیمای البرز پخش خواهد شد.

این مسئول در پایان گفت: همچنین تهیه و تولید پنج ویدئوکلیپ با عنوان اهمیت محرم و صفر در کلام امام خمینی(ره) و باز نشر برنامه‌های صدا و سیمای البرز از جمله برنامه‌های فضای مجازی است.

انتهای پیام
captcha