تمام ویژگی‌های یک نهاد انقلابی در جهاددانشگاهی دیده می‌شود
کد خبر: 4073690
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

تمام ویژگی‌های یک نهاد انقلابی در جهاددانشگاهی دیده می‌شود

امام‌جمعه سنندج با بیان اینکه همه‌ ویژگی‌هایی را که می‌توان برای یک نهاد انقلابی متصور بود در جهاد دانشگاهی دیده می‌شود گفت: همین امر موفقیت این نهاد را به نوعی تضمین کرده است.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج

ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی، ساماندهی و اعزام نیروهای دانشگاهی و دانشجویان با هدف تأمین نیاز به نیروی انسانی متخصص و متعهد و جوان، برعهده جهاددانشگاهی بود، که منجر به پرورش و رشد استعدادهای دانشجویی و دانشگاهی شد.

وی افزود: امروزه همان نیروهایی که در دوران دفاع مقدس و با محوریت جهاددانشگاهی سامان‌دهی شدند هم همچنان در میدان کار، فعالیت، مبارزه با سختی‌ها و تلاش برای توسعه کشور حضور دارند.

امام‌جمعه سنندج بیان کرد: در سایه الطاف الهی پیشرفت‌هایی در عرصه علوم دانش‌بنیان در کشور صورت گرفته است که می‌توان آن را در تمامی رشته‌ها یعنی از مواد اولیه صنایع مادر تا لوازم ضروری زندگی خوراک، پوشاک، دارویی، بهداشتی و ... گسترش داد و این همان سررشته کلاف گم شده‌ای است، که بهره‌گیری از آن مسلماً ایجاد کار، شغل‌های خانگی و علم روز را برای جوانانمان به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: شاخصه‌های مختلفی را در این موضوع می‌توان مدنظر قرار داد اما آنچه که اکنون به ذهن متبادر می‌شود؛ همگام بودن با دانشجویان و دانشگاهیان، طلبه‌ها و هویت اسلامی ایرانی، تأثیرگذاری در توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی، پیشگام در فرهنگ دینی و تعالی نسل جوان، دانش‌بنیان بودن و پژوهش محوری بوده است.

ماموستا رستمی اظهار کرد: همه‌ ویژگی‌هایی را که می‌توان برای یک نهاد انقلابی متصور بود، در جهاد دانشگاهی دیده می‌شود و همین امر موفقیت این نهاد را به نوعی تضمین کرده است.

وی افزود: به طور ویژه وجود پتانسیل‌های نهفته در این استان می‌تواند شروعی با شتاب بالا باشد، یعنی از نخبگان و جوانان مستعد کردستانی در همه رشته‌ها از ورزشکاران تا نخبگان علمی در راه احقاق شعار سال که بخش عمده آن همین تولید دانش بنیان است، استفاده کرد.

امام‌جمعه سنندج بیان کرد: کردستان دارای تمامی ظرفیت‌های لازم برای پیشرفت می‌باشد فقط وجود نهادی همچون جهاددانشگاهی می‌تواند مرکز ثقل تمامی ادارات از صنایع دستی و گردشگری تا صنعت و معدن و کار و رفاه اجتماعی برای فراهم کردن موقعیت توسعه و پیشرفت استان کردستان باشد.

وی در پایان یادآور شد: به نظر بنده یک اتاقی بنام اتاق مرکز ثقل ادارات در جهاددانشگاهی ایجاد و مهیا شود تا با اجماع در این مکان از همه ادارات مرتبط در هفته یک روز برنامه‌ریزی شود تا سرآمدها را به همدیگر متصل کنید.

انتهای پیام
captcha