نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در توسعه اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان
کد خبر: 4073431
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در توسعه اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان

رئیس دانشگاه کردستان گفت: جهاددانشگاهی تجربه‌ها و زیرساخت‌های خوبی در حوزه تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین دارد و می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی خروجی دانشگاه‌ها داشته باشد چراکه این امر رسالت اصلی جهاددانشگاهی است.

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستانرحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، گفت: جهاددانشگاهی که یک نهاد قدیمی دانشگاهی بوده و در گذشته نقش پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کنونی را بر عهده داشته است، در زمینه بهره‌وری تولیدات علمی دانشگاه‌ها برای خدمت به جامعه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است.

وی سلول‌های بنیادی و سایر اقدامات علمی انجام شده در پژوهشکده رویان که از زیر مجموعه‌های جهاددانشگاهی بوده، بر کسی پوشیده نیست، افزود: این امر نمونه بارز استفاده علم در جامعه و تبدیل آن به تکنولوژی است.

رئیس دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی طی چند دهه اخیر، فعالیت‌های مطلوبی در کشور داشته است، بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه کردستان در قالب یک تفاهم‌نامه، ارتباط خوبی با این نهاد علمی در سطح استان دارد و امید است که این ارتباطات در جهت توسعه استان کردستان گسترش یابد.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی تجربه‌ها و زیرساخت‌های خوبی در حوزه تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین دارد و می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی خروجی دانشگاه‌ها داشته باشد چراکه این امر رسالت اصلی جهاددانشگاهی است.

صادقی در رابطه با تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی یادآور شد: این نهاد انقلابی با حضور در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، فناوری، فرهنگی و اطلاع‌رسانی ورود کرده و اقدامات خوبی انجام داده است.

انتهای پیام
captcha