مسئولان هیئت‌های مذهبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی ‌بگیرند
کد خبر: 4073344
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

مسئولان هیئت‌های مذهبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی ‌بگیرند

فرماندار قم گفت: در جلسه‌های توجیهی که برای هیئت‌های مذهبی گذاشته می‌شود، مرکز بهداشت هم حضور داشته باشد و مسئولان هیئت‌ها را آگاه کنند، چرا که باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند. 

به گزارش ایکنا از قم، عباس ذاکریان، فرماندار قم در سی‌وسومین جلسه قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی و کارگروه نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی که امروز سوم مردادماه در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، گفت: خادمان حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران باید از ماسک استفاده کنند تا زائران نیز به الزام زدن ماسک را بیشتر رعایت کنند. 

وی ادامه داد: اگر خادمان ماسک داشته باشند، زائران و کسانی که وارد این اماکن مقدس می‌شوند نیز مسائل بهداشتی را جدی تر می‌گیرند.

ذاکریان با تاکید بر توجیه و اقناع‌سازی خادمان حرم و جمکران مبنی بر ضرورت استفاده از ماسک گفت: نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تشدید شود و خادمان سلامت که کارهای زائران را رتق و فتق می‌کنند نیز به استفاده از ماسک تذکر دهند.

فرماندار قم در ادامه کمک دستگاه‌هایی مانند هلال احمر را مورد تاکید و قرار داد و یادآور شد: در بحث مراسم‌های آیینی بیشترین قشری که مقررات بهداشتی را رعایت کردند، هیات‌های مذهبی بودند.

ذاکریان ابراز کرد: اهتمام مسئولان به استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پایبندی بقیه افراد به این مسائل ضروری می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیمار التور در استان‌های غربی کشور، بیان کرد: بیماری وبا نیز جدی است، از این رو می‌طلبد که در هیأت‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی با جدیت به این موضوع پرداخته شود، عمده بحث نیز این است که آموزش گذاشته شود.

فرماندار قم اضافه کرد: در جلسه‌های توجیهی که برای هیئت‌های مذهبی گذاشته می‌شود، مرکز بهداشت هم حضور داشته باشد و مسئولان هیئت‌ها را آگاه کنند، چون تمامی مسئولیت این موارد به عهده مسئولان هیئت‌ها است و آنها باید رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند. 

ذاکریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرآیند صدور مجوز برای برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های پذیرایی از عزاداران حسینی باید تسهیل شود، بیان کرد: گام اول این است که با رعایت حداقل دستورالعمل‌ها، موکب‌ها را مجوزدار کنیم و همچنین با آموزش لازم، اقناع کافی انجام دهیم. 

وی بیان کرد: سامانه‌ای که در شهرداری برای صدور مجوز برپایی ایستگاه‌های صلواتی ایجاد شده، به لحاظ زیرساخت‌های فن‌آوری اطلاعات روان نیست و کسی که متقاضی است باید زمان زیادی را برای این کار صرف کند.

انتهای پیام
captcha