آمادگی جهاددانشگاهی گیلان برای کمک به توسعه فناورانه استان
کد خبر: 4073343
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

آمادگی جهاددانشگاهی گیلان برای کمک به توسعه فناورانه استان

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، آمادگی خود را برای کمک همه‌جانبه به توسعه فناورانه استان اعلام می‌کنیم.

حمیدرضا مسکنی سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان

حمیدرضا مسکنی، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان در آستانه فرارسیدن چهل‌و‌دمین سالروز تاسیس سازمان جهاددانشگاهی، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین دستاوردهای شاخص و نوآورانه این واحد سازمانی، در پاسخ به نیازهای ملی و منطقه‌ای چیست، اظهار کرد: توسعه دانش‌بنیان همواره یکی از رسالت‌های مهم جهاددانشگاهی بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت پذیرفته است. تولید دانش‌بنیان به عنوان موتور محرک اقتصاد ملی نیازمند طراحی خلق ثروت از دانش است لذا جهاددانشگاهی با تکیه بر جوانان پژوهشگر و ایجاد بستر مناسب، توانسته این دستاورد را محقق سازد.

وی افزود: برای رسیدن به رونق اقتصادی باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کرد، اقتصاد دانش بنیان، اقتصادی است که دانش و اطلاعات در اولویت قرار دارد و به عبارتی سرمایه آنها نوآوری، ابداعات و ایده‌های خلاقانه است.

مسکنی در پاسخ به این سوال که میزان تعامل جهاددانشگاهی گیلان در همکاری با سایر نهادهای استان چگونه است و از چه راه‌هایی می‌توان این ارتباط را تقویت کرد، اذعان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، آمادگی خود را برای کمک همه جانبه به توسعه فناورانه استان اعلام می‌کنیم.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان در پاسخ به این سوال که تاثیرات فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح استان و کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: پژوهشکده محیط زیست، بانک خون بند ناف رویان، مراکز تخصصی آموزش‌های کوتاه مدت در شهرستان‌ها، مراکز آموزش دانشگاهی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، سازمان دانشجویان، مرکز فرهنگی – دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایسپا، خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا و… از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در استان است.

وی ادامه داد: از آنجا که طبق اساسنامه دو وظیفه عمده‌ انجام تحقیقات علمی و فعالیت‌های فرهنگی به عهده این نهاد می‌باشد، با وجود این ظرفیت‌ها، جهاددانشگاهی گیلان آمادگی خود را جهت رفع مشکلات استان در زمینه مباحث پژوهشی، فرهنگی و آموزشی از جمله پسماند، توسعه صنعت گردشگری، کشاورزی، کم‌آبی، احیای رودخانه‌ها، محیط زیست و… و همچنین توانمندسازی و بهره‌مندی از دانشجویان استان به عنوان زیست بوم نوآوری نخبگان اعلام می‌دارد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان در پاسخ به این سوال که جهاددانشگاهی گیلان چه چشم اندازی را ترسیم کرده و چه اهدافی را دنبال می‌کند، ابراز کرد: تمام فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان مولود انقلاب در راستای منویات مقام معظم رهبری و منشور عملی جمهوری اسلامی ایران و سند چشم انداز جهاددانشگاهی در تحقق ایرانی آباد است. توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان هم در گرو تعامل و هم‌افزایی مسئولان است، این ارتباط تاکنون بسیار خوب بوده و درصدد تقویت این تعاملات هستیم تا مردم استان بتوانند بیشتر از توانمندی‌های این نهاد انقلابی بهرمند شوند.

انتهای پیام
captcha