نماز جمعه مردمی‌ترین نهاد کشور است
کد خبر: 4073324
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

نماز جمعه مردمی‌ترین نهاد کشور است

امام‌جمعه گتوند با بیان اینکه نماز جمعه مردمی‌ترین نهاد در مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: یکی از برکات این نهاد مقدس روشنگری مسائل در فضای رسانه‌ای حقیقی و مجازی است که اثرگذاری بسیار عمیقی در رشد افکار سیاسی و اخلاقی جامعه دارد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی گتوندبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گتوند همزمان با جلسات ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر و شورای اداری در آستانه ایام محرم و سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل اسدپور، امام‌جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، حسین اسدی‌پور فرماندار و نایب‌رئیس شورا و دیگر مسئولان شهرستان گتوند، روز گذشته، دوم مردادماه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسدپور در این جلسه ضمن تقدیر از دست‌اندرکان ستاد دهه ولایت و امامت، گفت: عید سعید غدیرخم بزرگترین عید اسلامی است و در عصر حاضر ما، اندیشه غدیر است که جبهه‌ای به نام جبهه مقاومت ایجاد کرده و استکبار را روز به روز به عقب می‌راند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن پنجم مردادماه، سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: نهاد نماز جمعه مردمی‌ترین نهاد در بین نهادهای حاضر در مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام‌جمعه گتوند با بیان اینکه از دوران انقلاب تاکنون که ۴۳ سال از آن می‌گذرد، ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور برقرار است، افزود: یکی از برکات این نهاد مقدس روشنگری مسائل در فضای رسانه‌ای حقیقی و فضای مجازی است که اثرگذاری بسیار عمیقی در رشد افکار سیاسی و اخلاقی جامعه هدف خود دارد.

حجت‌الاسلام اسدپور در ادامه به تشریح برنامه‌های اجرایی به‌مناسبت گرامیداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه پرداخت و گفت: بیش از هفت برنامه از سوی ستاد نماز جمعه و شش برنامه دیگر از جمله مسابقه مقاله‌نویسی درباره نماز از منظر امامین انقلاب، عکس برتر از نماز جمعه و دل‌نوشته از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم حمید بهداروندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند اظهار کرد: برگزاری منظم جلسات شورا وتوجه به موضوعات مهم فرهنگی و اجتماعی شهرستان دراولویت این شورا قراردارد و پیگیری مصوباتی که درجامعه بسیاراز نظرفرهنگی تأثیرگذارهستند تأکید شورای فرهنگ عمومی است.

داود طهماسبی

انتهای پیام
captcha