3 پیرغلام حسینی در خراسان‌جنوبی تجلیل شدند
کد خبر: 4073159
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

3 پیرغلام حسینی در خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

سه تن از پیرغلامان حضرت سید‌الشهدا(ع) در برنامه «یک عمر نوکری اهل بیت(ع)» خراسان‌جنوبی تجلیل شدند.

تجلیل از پیرغلامان حسینی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمدرضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، شب گذشته دوم مردادماه در مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی این استان که در راستای اجرای طرح «یک عمر نوکری اهل بیت(ع)» برگزار شد، گفت: گذران عمر و جوانی برای نوکری اهل بیت(ع) و به ویژه سید‌الشهدا(ع) تبریک ویژه دارد، چراکه هیچ چیز باارزش‌تری از آن وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه کار در هیئت امام حسین(ع) بالاترین افتخار است، اظهار کرد: همه بزرگان و شهدای ما به خادمی در محضر اهل بیت(ع) تأکید داشته‌اند و خاطرات بسیار خوبی در این زمینه از آنها نقل شده است؛ به‌عنوان مثال نقل شده که شهید بزرگوار صیاد شیرازی که از نظر نظامی هم درجه بالایی داشتند بسیار محب اهل بیت(ع) بوده و یک طبقه از خانه خود را تبدیل به حسینیه کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بی‌شک ما به مقام خادمان و پیرغلامان با صفای اهل بیت(ع) غبطه می‌خوریم، افزود: در روایتی از امام معصوم(ع) نقل شده که «خداوند رحمت کند کسی که امر ما اهل بیت را زنده کند» که پیرغلامان و خادمان در هیئت‌ها مصداق این روایت امام هستند.

در این برنامه، سه تن از پیر غلامان امام حسین(ع) در خراسان‌جنوبی به نام‌های محمدعلی بوشادی، سیدرضا تقوی‌نیا و محمدحسین وحیدی‌راد مورد تجلیل قرار گرفتند.

در برنامه یک عمر نوکری اهل بیت(ع) برای اولین بار در سطح کشور از ۲۰۰ پیرغلام غیر مداح شامل هیئت‌دار، میاندار، چایی‌ریز و کفش جفت‌کن و… و افراد دیگری که در هیئت پشت صحنه زحمت می‌کشند در سطح ملی و استانی که شاخص هستند تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha