آغاز دوره آموزشی ارتقای توانمندی مبلغان کردستانی
کد خبر: 4072861
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

آغاز دوره آموزشی ارتقای توانمندی مبلغان کردستانی

دوره آموزشی ارتقای توانمندی مبلغان با محوریت گفتمان امامت، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، مبانی مسئله‌شناسی و حل مسئله، جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای از دیروز، اول مردادماه در کردستان آغاز شد.

حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان، مسئول بنیاد جامعه‌پردازی هدایت

به گزارش ایکنا از کردستان، دوره آموزشی ارتقای توانمندی مبلغان با محوریت گفتمان امامت، جامعه پردازی و تمدن سازی، مبانی مسئله شناسی و حل مسئله، جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای از دیروز، یکم مردادماه در کردستان آغاز شد.

این دوره آموزشی دو روزه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، دفتر نماینده ولی فقیه کردستان، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و حوزه علمیه بانوان و آقایان کردستانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان، مسئول بنیاد جامعه‌پردازی هدایت در ابتدای این دوره ارتقای توانمندی مبلغان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه نقشه راه را برای تحقق ظهور مشخص کرده‌اند و این نقشه همان خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است.

وی با اشاره به وجود تمدن‌های مختلف افزود: بسیاری از دستورالعمل‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، ساخت و سازهای ما مبتنی بر تمدن غربی است و این به دلیل تسلطی است که این تمدن بر ما ایجاد کرده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت بیان کرد: ما هر صبح بلند می‌شدیم و دعای عهد می‌خواندیم و اعلام آمادگی می‌کنیم و تأکید داریم که پا به رکاب حضرت ولی‌عصر(عج) آماده خدمت هستیم و بی‌شک تلاش در مسیر تمدن‌سازی یکی از بزرگترین این کارها است که باید نسبت به آن اقدام کنیم.

وی در پایان یادآور شد: اگر اتوبوسی در ورودی حوزه علمیه بیاید و از طلاب برای حضور در میدان جهاد حلب سوریه دعوت کند خیلی از طلاب اعلام آمادگی می کنند چرا که این جهاد را لبه تیغ جنگ تمدنی اسلام با کفر می‌دانند اما اگر از همین طلاب دعوت شود که برای امامت مسجد حضور پیدا کنند خیلی ها نمی پذیرند؛ چرا که نگاهشان به میدان امامت اینگونه نیست و آن را خط مقدم جنگ تمدنی با کفر نمی‌دانند.

گفتنی است؛ اساتید این دوره‌ها حجت‌الاسلام محلاتی و حجت‌الاسلام میرزایی از اساتید بنیاد هدایت هستند که طی دو روز با حضور طلاب و روحانیون به ارائه مطالب خواهند پرداخت. همچنین در این مراسم گفتمان امامت، جهاد تبیین و خدمات بنیاد هدایت به شبکه امامت به بحث گذاشته می‌شود و کارگاه‌های حل مسئله نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha