ارائه خدمات به هیئت‌های مذهبی در بیستمین رویداد «عطر سیب»
کد خبر: 4072664
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
فاطمیان‌پور:

ارائه خدمات به هیئت‌های مذهبی در بیستمین رویداد «عطر سیب»

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران از برگزاری بیستمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» طی دوم تا 9 مرداد‌ماه، از ساعت 16 تا 23 در میدان آیینی امام حسین(ع) خبر داد.

ارائه خدمات به هیئت‌های مذهبی در بیستمین رویداد «عطر سیب»به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری تشریح جزئیات بیستمین رویداد عطر سیب امروز یکم مردادماه با حضور سید‌علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و حجت‌الاسلام مصطفی جامه‌دار، مدیر فرهنگی هنری منطقه 12، رئیس فرهنگسرای عترت و دبیر اجرایی این رویداد برگزار شد.

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری بیستمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» گفت:‌ این رویداد بیش از دو دهه قبل با هدف کمک به هیئت‌ها و تأمین نیازهایشان راه‌اندازی شد و به ارائه خدمت به هیئت‌های بزرگ و کوچک و حتی روضه‌های کوچک خانگی پرداخت.

وی زمان برگزاری بیستمین دوره نمایشگاه عطر سیب را از دوم تا 9 مرداد‌ماه، از ساعت 16 تا 23 اعلام کرد:‌ این رویداد در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

پیش‌بینی حضور 5 هزار هیئت مذهبی

فاطمیان‌پور با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 5 هزار هیئت به دبیرخانه عطر سیب مراجعه کنند، گفت: با توجه به اینکه مراسم سوگواری برای ابا‌عبدالله(ع) یک سوگواری ملی محسوب می‌شود، نمایشگاه عطر سیب خدمات خود را علاوه بر هیئت‌های خرد و کلان و روضه‌های کوچک خانگی، به عموم مخاطبان و شهروندان ارائه می‌دهد.

ارائه خدمات به هیئت‌های مذهبی در بیستمین رویداد «عطر سیب»

وی از جمله محصولات ارائه شده در این روداد را لباس‌های سیاه، زنجیر‌های کوچک و بزرگ، بساط نذری‌های کوچک خانگی و ظروف یکبار مصرف و لوازم بهداشتی، کتیبه‌ها و پرچم‌ها، محصولات فرهنگی، لوازم صوتی و الکترونیک و مواد غذایی و .... اعلام کرد و گفت: درصدد هستیم وقتی هیئت و یا خانواده‌‌ای به این نمایشگاه مراجعه می‌کند در گروه‌های مختلف سنی و بنا به سطوح مختلف مطالبات، بتواند از این نمایشگاه بهره‌برداری کند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران گردآوری تمامی محصولات و ملزومات ماه محرم و سوگواری حسینی در یک فضای مشخص را موجب سهولت دسترسی مخاطبان به تمامی مایحتاج لازم برای این ماه دانست و گفت: عرضه‌کنندگان در این نمایشگاه، تخفیف‌های مختلفی را برای کالاها در نظر گرفته‌اند.

ارائه اقلام فرهنگی و هنری

فاطمیان‌پور با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال بخش قابل توجهی از غرفه‌ها به اقلام فرهنگی و هنری مرتبط با ایام سوگواری اختصاص پیدا کرده است، گفت: این اقلام متناسب برای برگزاری هیئت، روضه خانگی و یا نیاز خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به تبیین تفاوت این دوره از رویداد عطر سیب نسبت به سال‌های گذشته پرداخت و گفت: در نظر گرفتن تنوع سنی کودک تا بزرگسال در ارائه خدمات از ویژگی‌های این بخش است.

وی به نقش مهم هیئت‌های کوچک در ترویج فرهنگی حسینی اشاره و اظهار کرد:‌ فراهم‌سازی و اختصاص امکانات و اعتبار به هیئت‌های کوچک برای توسعه خدمات این گروه‌ها ملزوماتی دارد که این ملزومات به صورت جامع در نمایشگاه عطر سیب قابل دسترسی است. روضه‌های خانگی، محافل خصوصی خانواده‌هایی هستند که نسل فردای این کشور را با فرهنگ عاشورایی تربیت می‌کنند. نمایشگاه عطر سیب با ارائه محصولات فرهنگی و مذهبی فرصتی را برای تداوم و توسعه این روضه‌ها فراهم می‌کند.

وی از جمله سیاست‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را توجه به قشر نوجوان برشمرد و تصریح کرد: نمایشگاه عطر سیب درصدد یادآوری و تأکید بر نقش نوجوانان در تداوم فرهنگ عاشورایی است و بر این اساس حضور پراثر این گروه سنی در بخش‌های مختلف مراسم سوگواری را به تصویر می‌کشدغ در این راستا با اختصاص جایگاه ویژه به غرفه‌های کودکان و نوجوانان در میدان امام حسین(ع) فرصت به مشارکت گرفتن این نسل در توسعه فرهنگ عاشورایی را بیش از پیش فراهم کرده است.

تعامل با پیرغلامان حسینی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل با پیرغلامان حسینی اشاره کرد و افزود: اداره هیئت‌های مذهبی و حلقه‌های حسینی با درایت پیرغلامان حسینی، تجربه‌ای گرانقدر و بی‌بدیل است که به یقین با منشی که این پیشکسوتان دارند، به سادگی و با شفقت در اختیار نسل جوان قرار می‌دهند. نمایشگاه عطر سیب بستری برای تعامل جوانان و پیرغلامان هیئت‌های حسینی را فراهم می‌کند تا به این ترتیب نسل جوان با دریافت تجربیات نسل‌های پیشین و به روزآوری این خدمات با اقتضائات امروز، گامی اثر‌بخش‌تر برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ حسینی بردارند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران به اعلام اسامی غرفه‌های حاضر در بیستمین نمایشگاه عطر سیب و پرداخت و گفت:‌ کتاب عاشورایی، کتاب شعر، تکیه محتشم، تکیه تجربه هیئت، تکیه کودک، محصولات کودک، تکیه نوجوان، محصولات نوجوان، محصولات فرهنگی، محصولات روضه خانگی، دکور هیئت؛ معرض البرکات؛ کتیبه و بیرق؛ پوشاک محرمی بانوان و آقایان؛ محصولات عفاف و حجاب؛ چایخانه هیئت؛ چای و دمنوش روضه؛ طبل و کتل، لوازم الکترونیک، آشپزخانه هیئت، لوازم صوتی، لوازم نورپردازی، لوازم بهداشتی، ظروف یکبار مصرف و مواد غذایی از غرفه‌های حاضر در این رویداد است.

ارائه خدمات به هیئت‌های مذهبی در بیستمین رویداد «عطر سیب»

حجت‌الاسلام مصطفی جامه‌دار، مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 نیز در ادامه این نشست خبری از برپایی ایستگاه‌های مشاوره به نوجوانان در  رویداد عطر سیب خبر داد و گفت:‌ همچنین در این رویداد شاهد شعرخوانی فاخر عاشورایی توسط شاعران خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش برپایی هیئت‌های عزاداری طی سال‌های اخیر به واسطه شیوع کرونا، اظهار امیدواری کرد که طی محرم سال جاری بتوان با برپایی این رویداد و حمایت از هیئت‌های مذهبی نسبت به برپایی پرشور مجالس عزاداری امام حسین(ع) همراه با رعایت پروتکل‌ها اقدام کرد.

یادآوری می‌شود، در پایان این نشست خبری از پوستر بیستمین رویداد عطر سیب رونمایی شد.

ارائه خدمات به هیئت‌های مذهبی در بیستمین رویداد «عطر سیب»

انتهای پیام
captcha