اهدای اعضاء جوان ۳۶ ساله جیرفتی به سه بیمار زندگی بخشید
کد خبر: 4072191
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

اهدای اعضاء جوان ۳۶ ساله جیرفتی به سه بیمار زندگی بخشید

مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: کلیه‌ها و کبد سعید پردلی به سه بیمار، زندگی دوباره بخشید. وی هفتمین اهداکننده عضو در سال ۱۴۰۱ در کرمان بود که بر اثر ترومای ناشی از تصادف دچار مرگ مغزی شده بود.

هدای عضو جوان ۳۶ ساله در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی، رضا جعفری، مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: کلیه‌ها و کبد زنده یاد سعید پردلی ۳۶ ساله، اهل و ساکن جیرفت که بر اثر ترومای ناشی از تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، در روز چهار شنبه ۲۹ تیرماه به سه بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: این بیمار در بخش آی سی یو سه بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری و مرحله رضایت‌گیری اهدای عضو از خانواده این بیمار توسط واحد شناسایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت انجام و در نهایت دو کلیه وی در بیمارستان افضلی‌پور کرمان به دو خانم ۵۴ و ۳۶ ساله پیوند زده شد و کبد وی نیز برای پیوند به شیراز ارسال شد.

مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همکاری خانواده مرحوم سعید پردلی و تلاش و زحمات همکاران معاونت درمان و واحد شناسایی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت، مسئول واحد فراهم‌آوری و هماهنگ کنندگان این واحد در دانشگاه کرمان، تیم‌های جراحی برداشت عضو و جراحی پیوند، پزشکی، بیهوشی، پرستاری آی سی یو ۳ و اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر، کادر پرستاری بخش پیوند و اتاق عمل پیوند اعضای بیمارستان افضلی‌پور قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha