اول مرداد؛ آغاز مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در قم
کد خبر: 4070063
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳

اول مرداد؛ آغاز مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در قم

رئیس اداره قرآن اوقاف قم با اشاره به برگزاری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از یکم تا ششم مردادماه، گفت: دغدغه همیشگی مسئولان قرآنی حضور و شرکت چهره‌های جدید در هر دوره از مسابقات است و لذا تقویت و افزایش توانایی‌های چهره‌های جدید قرآنی برای کسب رتبه در مرحله استانی و مراحل بالاتر را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم در هر دوره از مسابقات چهره‌های جدید و فعال به جامعه قرآنی معرفی کنیم.

سید محمدصالح‌نژاد رئیس اداره قرآن اوقاف قمسیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره قرآن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم  با اشاره به برگزاری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: ثبت‌نام در این مسابقات ویژه آقایان و بانوان بالای 18 سال از 21 اردیبهشت‌ماه آغاز شد و تا دهم تیرماه ادامه داشت.

وی با اشاره به رشد 70 درصدی شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های گذشته، افزود: در این دوره از مسابقات مجموعا یک‌ هزار و 700 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 954 نفر در بخش رشته‌های آوایی و 750 نفر در بخش رشته‌های معارفی شرکت می‌کنند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه رشته‌های معارفی شامل تفسیر عمومی قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است، اظهار کرد: چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی در بخش آوایی به جز رشته‌های اذان و دعاخوانی از یکم تا ششم مردادماه در آستان مقدس امامزاده علی‌‌ بن جعفر(ع) قم در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ضبط برنامه‌های شرکت‌کنندگان بخش اذان و دعاخوانی همزمان با سراسر کشور در قم انجام می‌شود، تصریح کرد: مسابقات در بخش بانوان با توجه به استقبال خوب بانوان جامعه قرآنی استان، در شش روز و در بخش آقایان در مدت سه روز طول می‌کشد.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به حضور چهره‌‌های جدید داوری در مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، بیان کرد: براساس طرح ساماندهی داوران قرآنی، در سال گذشته 40 نفر در سطح یک تا چهارم، گواهینامه رسمی از سوی ستاد عالی مسابقات اعطا شده است و در این دوره از مسابقات از ظرفیت‌های بیش از نیمی از دارندگان مدرک بهره‌مند خواهیم شد.

وی تصریح کرد: ضرورت حضور چهره‌های شاخص و پیشکسوت در دوره‌های مختلف مسابقات و جشنواره‌های قرآنی بر کسی پوشیده نیست و امسال نیز علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت اساتید قرآنی، نگاهی ویژه نسبت به معرفی چهره‌های جدید در عرصه داوری قرآنی داریم.

صالح‌نژاد با اشاره به برگزاری بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی استان قم، بیان کرد: بخش معارفی این دوره از مسابقات در آذرماه امسال برگزار خواهد شد و لذا تمهیدات لازم جهت میزبانی مسابقات را انجام دادیم.

وی ضمن اشاره به ضرورت حضور و شرکت چهره‌های جدید در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی اظهار کرد: دغدغه همیشگی مسئولان قرآنی نیز حضور و شرکت چهره‌های جدید در هر دوره از مسابقات است و لذا تقویت و افزایش توانایی‌های چهره‌های جدید قرآنی برای کسب رتبه در مرحله استانی و مراحل بالاتر را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم در هر دوره از مسابقات چهره‌های جدید و فعال به جامعه قرآنی معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha