قدم‌های جهادی در کوچه‌های خاکی
کد خبر: 4068641
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

قدم‌های جهادی در کوچه‌های خاکی

حجت‌الاسلام جواد احمدی‌رودی، طلبه جوانی است که در محل زندگی‎اش علاوه‌ بر فعالیت‌های فرهنگی و رسیدگی به نیازهای نیازمندان در عرصه فضای مجازی نیز فعال است و در مجموع برای بیش از پنج هزار مخاطب در فضای مجازی محتوای فرهنگی ارائه می‌کند؛ یکی از نتایج فعالیت‌های رسانه‌ای وی این بوده است که بعد از سال‌ها کوچه‌های خاکی محله رنگ آسفالت به خود دیدند.

نگاهی به فعالیت‌های امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله خیابان فردوسی کوهدشتبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام جواد احمدی‌رودی، مسئول پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی محله خیابان فردوسی شهرستان کوهدشت استان لرستان است که از سال ۸۸ توفیق خدمت در لباس سربازی امام زمان(عج) را پیدا کرده و از همان سال‌های ابتدایی طلبگی دغدغه‌مند تبلیغ بوده و چند سالی می‌شود، که در این محله فعالیت می‌کند.

امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) کوهدشت علاوه بر تأسیس مرکز نیکوکاری و گروه جهادی حاج احمد متوسلیان، با مرکز نیکوکاری دلدادگان سردار سلیمانی نیز در راستای رسیدگی به نیازمندان همکاری می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی اشتغال‌زایی را محور کارهای خود قرار داده و معتقد است با ایجاد اشتغال می‌توان از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد پیشگیری کرد.

وی با همکاری مؤسسه «به بانو» و حوزه خواهران این شهرستان توانسته است برای خانواده‌های نیازمند وسایل پخت نان تهیه و با معرفی تعدادی از افراد بیکار به کارگاه‌های نجاری، مکانیکی کارخانه‌ها و مغازه‌ها باعث ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰ نفر به‌طور مستقیم شده است.

این محله نیز از آسیب‌های اعتیاد، این بلای خانمان‌سوز که دامنگیر بخش زیادی از جامعه شده بی‌نصیب نیست، حجت‌الاسلام احمدی تاکنون توانسته است تعدادی از افراد معتاد را با کمک بهزیستی برای ترک اعتیاد به کمپ ترک اعتیاد معرفی کرده و پنج نفر از این افراد موفق به ترک کامل اعتیاد و برگشت به زندگی شده‌اند.

تأمین سه مورد جهیزیه برای دختران دم‌بخت و نیازمند هر کدام به ارزش ۷۰ میلیون تومان از طریق خیرین با بهره‌گیری از فضای مجازی انجام شده است.

حجت‌الاسلام احمدی در عرصه فضای مجازی و رسانه‌ها نیز فعال است و خودش فعال رسانه‌ای است و در مجموع برای بیش از پنج هزار مخاطب در فضای مجازی محتوای فرهنگی ارائه و برای حل مشکلات محله تلاش می‌کند؛ یکی از نتایج فعالیت‌های رسانه‌ای این امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی این بوده که بعد از سال‌ها کوچه‌های خاکی محله رنگ آسفالت به خود دیدند.

پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق با برقراری آشتی و صلح بین زوجین باعث شده است تا عده‌ای از خانواده‌هایی که در معرض فروپاشی قرار داشتند مشکلات‌شان رفع شده و به زندگی برگشته‌اند.

حضور این امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی در این محله باعث شد تا مسجد و هیئت محله که تعطیل شده بود فعالیت خود را از سر بگیرد؛ همچنین فعالیت‌های پایگاه بسیج نیز احیا شده و الان هم در مسکن مهر مسجدی را فعال کرده و با تأمین تجهیزات و سیستم صوتی با هزینه‌های شخصی توانسته است در مسجد ابوالفضل(ع) برنامه اقامه نماز و فعالیت‌های فرهنگی را رونق دهد.

برگزاری اردوهای جهادی با همت گروه جهادی حاج احمد متوسلیان که خود او در سال ۹۹ آن را تأسیس کرده بخشی دیگر از فعالیت‌های حجت‌الاسلام احمدی است. اردوی جهادی سه روزه در منطقه محروم کوهدشت با همکاری ۱۵ نفر از جوانان و مردم صورت گرفته است.

پیگیری و اجرای طرح پزشک عمومی رایگان و تأمین هزینه‌های درمان به‌صورت فصلی انجام شده و علاوه بر این شناسایی افراد بیمار در خانه‌ها نیز انجام و به آنها رسیدگی می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از اعتیاد بخش دیگری از تلاش‌های این امام محله در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام احمدی در ایام کرونا در راستای کمک‌های مؤمنانه در محل و مسجد بیش از هزار بسته معیشتی را به در خانه نیازمندان رسانده و عده‌ای از نیازمندان نیز به بنیاد علوی و بنیاد برکت معرفی شده‌اند.

او علاوه بر این‌ها با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و توزیع ماسک رایگان قدم‌های مثبتی برای پیشگیری از بیماری کرونا برداشته است.

در روزهایی که بازار با کمبود روغن مواجه می‌شد و احتکار اتفاق می‌افتاد، حجت‌الاسلام احمدی اقدام به توزیع پنج هزار روغن از طریق وزارت صمت با قیمت دولتی بین مردم منطقه کرد تا مردم در این خصوص دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام
captcha