عضویت ۱۰۰ هزار نفر در سامانه اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد
کد خبر: 4068535
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

عضویت ۱۰۰ هزار نفر در سامانه اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیشترین آمار دریافت‌کنندگان کارت اهدای عضو مربوط به کادر بهداشت و درمان است، اظهار کرد: ۱۰۰ هزار نفر در سامانه اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد عضویت دارند.

 اهدای عضو به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وبدا، ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، حدود 700 نفر به صورت الکترونیکی در سامانه اهدای عضو دانشگاه نام‌نویسی کردند.

وی ابراز کرد: از ابتدای امسال، با فعالیت پویش‌های اهدای عضو در سازمان‌ها و بیمارستان‌ها که همه ساله در آستانه هفته اهدای عضو انجام می‌شود شاهد افزایش چشمگیر ثبت نام در سامانه اهدای عضو بوده‌ایم.

خالقی با اشاره به اینکه کارت اهدای عضو یکی از بزرگترین نمادهای فرهنگی در زمینه ارتقای فرهنگ اهدای عضو است، افزود: کارت اهدای عضو نشان‌ دهنده آرزوی قلبی فرد در مورد اهدای اعضای بدن خویش بوده و همین امر می‌تواند تصمیم‌گیری را برای نزدیکان فرد در آن زمان حساس آسان‌تر کند و ضمناً این کارت می‌تواند جنبه فرهنگ‌سازی نیز داشته باشد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون حدود 100 هزار نفر از سراسر کشور در سامانه اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: قابلیت انصراف و ویرایش اطلاعات متقاضیان کارت اهدای عضو نیز در این سامانه اضافه شده است و متقاضی با وارد کردن کد ملی می‌تواند اطلاعات کارت خود را ویرایش و یا حذف کند و همچنین افرادی که تمایل به داشتن کارت به صورت فیزیکی دارند می‌توانند کارت خود را دریافت کنند.

خالقی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد سازمان‌هایی که لینک نام‌نویسی کارت اهدای عضو را در سایت خود قرار داده‌اند تعداد بیشتری کارت اهدای عضو دریافت کرده‌اند و امیدواریم با مشارکت سایر سازمان‌ها در امر فرهنگ‌سازی به خصوص در هفته اهدای عضو شاهد گسترش این فرهنگ خداپسندانه در استان  باشیم.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تمامی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی می‌توانند با قرار دادن لینک ثبت نام کارت اهدای عضو در وب سایت‌های خود به توسعه فرهنگ اهدای عضو و کمک به زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند عضو پیوندی کمک کنند.

انتهای پیام
captcha