امامان جماعت مددکار اجتماعی کمیته امداد می‌شوند
کد خبر: 4068389
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

امامان جماعت مددکار اجتماعی کمیته امداد می‌شوند

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به مشارکت امامان جماعت مساجد در مددکاری اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب طرحی موسوم به ۳۱۳ گفت: این طرح تجربه موفقی در فرایند برون سپاری وظایف حاکمیت به مساجد است.

حجت‌‌الاسلام سیدناصر میر محمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم، حجت‌‌الاسلام سیدناصر میر محمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت در نشست مجازی عملیاتی طرح ۳۱۳ که با هدف تبیین زوایای اجرای این طرح امروز 12 تیرماه برگزار شد، محور قرار گرفتن مساجد در مسیر خدمت‌رسانی به مردم را از اهداف بنیاد هدایت برشمرد و اظهار کرد: برای این منظور خدماتی را حاکمیت ارائه می‌کند که تلاش می‌کنیم این خدمات را از طریق مساجد به مردم منتقل کنیم.

وی یکی از این خدمات را خدمات مددکاری کمیته امداد دانست و افزود: سرکشی‌هایی که در طرح ۳۱۳ طراحی شده از جمله این خدمات است، دلیل اهمیت این کار این است که نخستین و جدی‌ترین تجربه‌ای است که در آن حاکمیت خدمات خود را از طریق مساجد ارائه می‌دهد.

میرمحمدیان بیان کرد: چه بسا ارائه این خدمات در آینده مستلزم حضور شخص امام نباشد و مسجد بتواند این خدمات را ارائه کند، کما اینکه هم اکنون نیز برخی خدمات توسط همسر امام انجام می‌شود، مهم این است که این خدمات تحت اشراف امام صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: امام باید در مسجد برخی کارها را به صورت مستقیم انجام دهد، در برخی از کارها امام جنبه محوری و در برخی از کارها نیز صرفا نقش محرک دارد، به طور مثال نماز و کارهایی مانند سرکشی از خانواده در طرح ۳۱۳ را خودش باید انجام دهد.

مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: اهمیت طرح ۳۱۳ در این است که تجربه موفقی در فرایند برون سپاری وظایف حاکمیت به مساجد شکل بگیرد و بتوانیم مشکل‌های آن را کشف کنیم و در نهایت خدمات دیگری را به مساجد وصل کنیم.

مشاور رئیس کمیته امداد امام نیز به عنوان دومین سخنران این نشست برنامه‌های کمیته امداد در خصوص طرح ۳۱۳ را یادآور شد و گفت: این طرح سبب می‌شود تا خدمات مؤثر فرهنگی و معیشتی به خانواده های تحت پوشش ارائه شود.

حجت‌الاسلام حسن هرمز، معاون راهبری بنیاد هدایت رویکرد طرح ۳۱۳ را تربیتی دانست و اظهار کرد: این طرح یک طرح خانواده محور است، روحانی ما به همراه همسر خود با خانواده‌های تحت پوشش طرح ارتباط مؤثری دارند تا بتوانند با کمک خود خانواده و منابع امدادی و غیر امدادی به شناسایی و اولویت بندی مسائل این خانواده ها اقدام کنند.

وی تجربه‌ها و خبرهای خوب از طرح ۳۱۳ را یادآور شد و گفت: روحانیان نقش بسیار مهمی در تشویق به ازدواج، کاهش طلاق و شناسایی استعدادها و افراد نخبه داشته‌اند، یکی از ویژگی‌های طرح مذکور این است که یک نقطه زنی فرهنگی انجام داده است. 

 معاون راهبری بنیاد هدایت نیز در ادامه با اشاره به اجرای طرح ۳۱۳ در همه استان‌ها گفت: معاونت تبلیغ حوزه علمیه هم در این طرح با کمیته امداد امام خمینی(ره)مشارکت می کند، اگر استانی از وجود روحانیان توانمند برخوردار باشد ظرفیت این طرح قابل افزایش است.

 

انتهای پیام
captcha