تشکیل کارگروه اشتغال حمایتی در کمیته امداد اصفهان
کد خبر: 4068047
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

تشکیل کارگروه اشتغال حمایتی در کمیته امداد اصفهان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان از تشکیل کارگروه اشتغال حمایتی به‌منظور توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در مناطق محروم خبر داد.

کسب‌وکارهای خانگی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، احمد رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان با اعلام تشکیل کارگروه اشتغال حمایتی با هدف استفاده از ظرفیت‌ بخش‌های دولتی و غیردولتی برای توانمندسازی و اشتغال اقشار آسیب‌پذیر در مناطق محروم استان، بیان کرد: در کارگروه اشتغال حمایتی، چالش‌های کسب‌وکارهای خرد و خانگی در مناطق محروم و همچنین موانع و ظرفیت‌های قانونی اجرا نشده در این حوزه، شناسایی و راهکارهای لازم برای پایدارسازی اشتغال ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از اشتغال ایجاد شده، ادامه داد: امکان هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت بخش‌های دولتی و غیردولتی به‌منظور تثبیت و توسعه اشتغال حمایتی، در این کارگروه بررسی می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان تسهیل و ارتقای روابط میان تمام ارگان‌ها و نهادهای مسئول در رسیدگی به مناطق محروم و اشتغال دهک‌های پایین جامعه را از برنامه‌های پیش رو بیان کرد و افزود: برای این منظور، اطلاعات افراد مستعد اشتغال شناسایی شده در دهک‌های پایین با اولویت دانش‌آموزان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، ترک‌تحصیل‌کردگان و زنان سرپرست خانوار، مبادله خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف کارگروه اشتغال حمایتی، گفت: تسهیل در صدور مجوز کسب‌وکارهای خرد و خانگی، هم‌افزایی در اعطای تسهیلات و مهارت‌آموزی دهک‌های پایین، از وظایف اصلی این کارگروه به‌شمار می‌رود.

یادآور می‌شود، نمایندگان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازمان بسیج مستضعفین، آستان قدس رضوی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، عضو کارگروه اشتغال حمایتی هستند.

انتهای پیام
captcha