تأکید بر ارتقا هوشمندانه حساسیت جامعه درخصوص بیماری‌ها
کد خبر: 4067593
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

تأکید بر ارتقا هوشمندانه حساسیت جامعه درخصوص بیماری‌ها

فرماندار قم با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا، سطح اطلاعات و آگاهی‌های جامعه راجع به بیماری‌های مختلف افزایش پیدا کرده است، گفت: این موضوع می‌طلبد که حساسیت مردم را به صورت هوشمندانه حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

به گزارش ایکنا از قم، عباس ذاکریان، فرماندار قم در جلسه قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی که امروز هشتم تیرماه در تالار امام رضا (ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مردم به خوبی در خصوص اهمیت استفاده از ماسک و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توجیه هستند و توجه و دقت زیادی دارند.

وی ادامه داد: این حساسیت باید به صورت هوشمند نه تنها برای کرونا بلکه در مورد همه بیماری‌ها وجود داشته باشد.

ذاکریان افزود: موضوع واکسن‌گریزی یا واکسن‌ستیزی نباید در جامعه رواج پیدا کند، چراکه کنترل بخش قابل توجهی از بیماری‌ها ناشی از انجام واکسیناسیون است که در در زمان‌بندی خاصی صورت می‌گیرد.

فرماندار قم ابراز کرد: اگر قرار باشد، واکسن ستیزی از واکسن کرونا به واکسن‌های دوران طفولیت نیز تسری پیدا کند، بحث سلامت دچار خدشه جدی می‌شود.

ذاکریان تصریح کرد: این طور نیست که اگر واکسن نزدیم بلافاصله دچار بیماری خواهیم شد، بلکه پس از سپری شدن یک دوره زمانی، به بیماری‌هایی مبتلا می‌شویم که سلامت شخصی و عمومی را تهدید می‌کند.

فرماندار قم ادامه داد: مصوبه‌های ستاد ملی کرونا خط قرمز ماست و به بهترین شکل ممکن باید به اجرا گذاشته شود.

وی با یادآوری اینکه دستگاه قضایی همیشه اعلام آمادگی کرده و پشتیبان نظام بهداشت و درمان بوده و از این به بعد نیز خواهد بود، گفت: رویه واکسن‌ستیزی نباید در قم غالب شود، چون دستاویزی برای شهرهای دیگر خواهد شد و بقیه شهرها نیز به قم استناد می‌کنند که چون در این استان بر علیه واکسن تبلیغ می‌شود ما هم باید همین کار را بکنیم.

واکسیناسیون شرط ارائه خدمات به دانش‌آموزان است

سعید کاویانی، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قم نیز گفت: دانش‌آموزانی که واکسن کرونا نزدند نباید خدمات جانبی دریافت کنند.

وی افزود: قانون عدم ارائه خدمات تحصیلی در مدارس به دلیل اجتناب از تزریق واکسن باید به تصویب برسد و رونوشت آن نیز در اختیار دستگاه قضایی و سازمان بازرسی قرار گیرد، تا از اجرای آن حمایت‌های لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مبحث سلامت در حقیقت صیانت از حقوق عامه محسوب می‌شود و در آیین‌نامه دادرسی کیفری نیز به این مساله تاکید شده است بیان کرد: دانش‌آموزان باید در طول ترم تحصیلی کارت واکسن خود را به مدرسه تحویل دهند، و در غیر این صورت در پایان ترم از هرگونه خدمات محروم شوند.

انتهای پیام
captcha