۵ موقوفه جدید آستان مقدس قم از ابتدای سال ۱۴۰۱
کد خبر: 4067587
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

۵ موقوفه جدید آستان مقدس قم از ابتدای سال ۱۴۰۱

آستان مقدس فاطمی از ابتدای سال 1401 تا نیمه خردادماه 5 موقوفه از استان‌های قم، تهران، کردستان و اراک داشته است.

حسین سامیان، مدیر املاک و موقوفات حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حسین سامیان، مدیر املاک و موقوفات حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی از ۵ وقف جدید برای آستان مقدس فاطمی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد.

وی با بیان اینکه این موقوفات در قالب، هبه، صلح و وقف انجام شده است، گفت: موقوفات جدید آستان مقدس فاطمی در شهر مقدس قم و شهرهای مختلف از جمله تهران، قروه و شازند بوده است.

مدیر املاک و موقوفات آستان مقدس فاطمی افزود: موقوفات جدید آستان مقدس فاطمی شامل املاک مزروعی، مسکونی و اداری می شود که منافع هر کدام از این موقوفات به آستان مقدس بانوی کرامت اختصاص پیدا می‌کند.

وی گفت: در سال گذشته نیز آستان مقدس فاطمی موقوفاتی را در استان‌های قم و گیلان داشت که اطلاع‌رسانی آن انجام شد.

سامیان از راه‌اندازی بخش وقف vaghf.amfm.ir در پرتابل جامع آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: زائران و واقفین علاوه بر مراجعه به آستان مقدس، می‌توانند برای انجام امور خود از پرتابل آستان نیز استفاده کنند.

یادآور می‌شود، وقف در روایات به صدقه جاریه تعبیر شده است که حتی بعد از مرگ انسان برای انسان حسنه به همراه دارد، به‌ویژه اگر وقف برای نیات عام‌المنفعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) انجام شود.

انتهای پیام
captcha