درخشش آثار اسلامی ایرانی در نمایشگاه هنری مالزی
کد خبر: 4067007
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

درخشش آثار اسلامی ایرانی در نمایشگاه هنری مالزی

نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی در زمینه خوشنویسی، آیات قرآن، عکاسی، مجسمه‌سازی، اشکال هندسی، نقوش گیاهان و جانوران، مناظر و زیبایی‌های طبیعی از سوی رایزنی جمهوری اسلامی در مالزی برپا شده است.

به گزارش ایکنا از مالزی، نمایشگاهی با عنوان «هنر اسلامی مالزی ـ ایران 2022» در محل رایزنی فرهنگی ایران  با همکاری گروه هنرهای تجسمی دانشگاه سلنگور (یونیسل) برپا شده است.

این نمایشگاه با بیش از یکصد اثر هنری برگزیده از هنرمندان ایرانی و مالزیایی با حضور برخی شخصیت‌ها، اساتید دانشگاه‌ها و جمعی از هنرمندان دو کشور در کوالالامپور افتتاح شد.

محمد اورعی کریمی رایزن فرهنگی ایران در کوالالامپور گفت: در این نمایشگاه آثار مشترک هنرمندان ایرانی و مالزیایی برای نخستین بار در قالب معرفی هنر‌های اصیل اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه هنر اسلامی مالزی ـ ایران 2022، تلاشی برای تجسم روح اسلام و فرهنگ اسلامی است. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درباره این نمایشگاه اعلام کرد: این مجموعه هنری شامل قطعاتی از آیات قرآن و آثاری است که اسماء و صفات خداوند متعال و زیبایی‌های عالم هستی را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه هنر اسلامی ایران ـ مالزی 2022 موهبتی است برای نگریستن به درون، جایی که روح فرد از طریق زبان هنر با خدا پیوند خواهد خورد. این یک رویداد بین فرهنگی است که تعامل را ترویج می‌کند و مردم به‌ویژه مالزیایی‌ها و ایرانی‌ها را که فرهنگ اسلامی کاملاً مشابهی دارند، به هم پیوند می‌دهد.
در این نمایشگاه بیش از 120 اثر هنری از حدود 30 هنرمند برجسته مالزیایی و ایرانی ارائه شده است.
خوشنویسی اسلامی(هنر قرآنی، خط کوفی و ​​نسخ فارسی)، نقاشی و تذهیب، سرامیک و کاشی، آبگینه، آثار فلزی، عکس، آثار هنری دیجیتال و فرش دستباف ایرانی بسیار فاخر، از جمله آثار هنری اسلامی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.
این نمایشگاه همچنین به عنوان بخشی از فعالیت‌های هفته گردشگری اسلامی مالزی(ITW) شناخته می‌شود که از 20 ژوئن (30 خرداد) تا 3 جولای (12 تیر) از سوی مرکز گردشگری اسلامی زیر نظر وزارت گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی برگزار می‌شود.
حاجه نانسی شکری، وزیر گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به پاس خدمات رایزنی فرهنگی ایران به عنوان شریک راهبردی و همکار ITW، تقدیرنامه‌ای را به   محمد اورعی کریمی، رایزن فرهنگی ایران اهدا کرد. 
نمایشگاه هنر اسلامی مالزی ـ ایران 2022 از 28 خرداد آغاز به کار کرده و تا 11 تیر در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور برپا خواهد بود. نمایشگاه آثار هنری اسلامی ایران در مالزی

نمایشگاه آثار هنری اسلامی ایران در مالزی

انتهای پیام
captcha