سکوت در مقابل سمپاشی علیه شیعیان؛ عامل اصلی گسترش اختلافات
کد خبر: 4066722
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

سکوت در مقابل سمپاشی علیه شیعیان؛ عامل اصلی گسترش اختلافات

مرجع تقلید شیعیان سکوت در مقابل سمپاشی‌ها را علت گسترش اختلافات برشمرد و گفت: ما سالیان سال در مقابل گفته‌های آنان سکوت کردیم و دفاع جانانه نکردیم، اما این سفرها مانند سفر به واتیکان و کشورهای اروپایی سبب می‌شود که بخشی از این سمپاشی‌ها برچیده بشود.

آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله اعرافیبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه که امروز، پنجم تیرماه انجام شد، با اشاره به نتایج پربار سفر وی، به واتیکان و کشورهای اروپایی، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های علمی، نواندیشی و دیدگاه همگرایی که در شما سراغ داریم، جنابعالی صالح‌ترین شخص برای این سفر بودید و بحمدالله این سفر دارای آثار و نتایج خوبی بوده که من از شما تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات میان ادیان، تفاوت اندیشه‌ها و اختلاف فکرهاست که با این‌گونه رفت‌وآمدها و دیدارها، می‌توان آن را کمرنگ و مرتفع کرد و در این راستا باید بر مشترکات تکیه کرده و از موارد اختلافی دوری کنیم.

مکارم شیرازی آشنایی دیگران با اندیشه‌های شیعی را از نتایج مهم این سفر برشمرده و تصریح کرد: سفر شما به نمایندگی از حوزه‌های علمی شیعی برای برطرف کردن بعضی نسبت‌های خلاف که به شیعیان داده می‌شد، اثرگذار بود.

وی برقراری ارتباط میان عالمان شیعه و اهل سنت را نیز ضروری دانست و اضافه کرد: اگر ارتباط با علمای اهل سنت بیشتر شود، می‌توانیم سمپاشی‌ها را خنثی کنیم.

مرجع تقلید شیعیان سکوت در مقابل سمپاشی‌ها را علت گسترش اختلافات برشمرد و بیان کرد: ما سالیان سال در مقابل گفته‌های آنان سکوت کردیم و دفاع جانانه نکردیم، اما این سفرها سبب می‌شود که بخشی از این سمپاشی‌ها، برچیده شود.

مکارم شیرازی اظهار کرد: البته به برخی از وهابیان هر چه بگوییم فایده ندارد، چراکه آنها قصد و غرض خاصی دارند و می‌خواهند که این شکاف همیشگی باشد، اما می‌توان شکاف میان تشیع و اهل سنت و همچنین میان اسلام و مسیحیت را از میان برداشت و باید این شکاف‌ها را پر کرد.

وی در پایان این دیدار، برای موفقیت هر چه بیشتر آیت‌الله اعرافی دعا و آرزوی توفیق کردند.

یادآور می‌شود، در ابتدای این دیدار آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور گزارش مبسوطی از سفر خود به واتیکان و بعضی کشورهای اروپایی ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha