فراهم کردن زیرساخت؛ لازمه رونق گردشگری زیارت
کد خبر: 4065873
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
امام‌جمعه کاشمر بیان کرد:

فراهم کردن زیرساخت؛ لازمه رونق گردشگری زیارت

امام‌جمعه کاشمر گفت: با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم گردشگری، زیارت در کاشمر رونق می‌یابد.

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام‌جمعه کاشمر، امروز یکم تیرماه، در جمع مسئولان با بیان اینکه تقوای الهی کمک می‌کند تا در سختی‌ها و گرفتاری‌ها هدف اصلی و مسیر اصلی را گم نکنیم، از مسئولان خواست تاب‌آور، صبور، پیگیر و خطرپذیر باشند.

وی با بیان اینکه ملت و مردم ما در شرایط سختی هستند، اظهار کرد: متأسفانه بالا و پایین رفتن دلار بر اقتصاد ما تأثیر گذاشته و دشمن هم از این وضعیت سوء استفاده می‌کند. دولت‌هایی که در خصوص وضعیت اقتصادی می‌خواهند تحول مثبتی داشته باشند در اولین اقدام باید اقتصاد را از وابستگی به دلار خارج کرده و یا این وابستگی را کاهش دهند که این مورد نیاز به یک جراحی دارد.

طاهری گفت: ملت ایران با ایستادگی خود به مسئولان هشدار می‌دهد که مراقب باشید، مردم با عقلانیت و متانت پیگیر امور هستند. مردم ما هدفی عظیم و بزرگ را انتخاب کرده‌اند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند، این ملت تصمیم گرفته که جز برای خدا و زمینه‌سازی ظهور حجت خدا اقدام نکند.

وی بیان کرد: ملت ایران به دنبال تمدن‌سازی نوین اسلامی است که البته برای رسیدن به این هدف بزرگ موانع بزرگی هم وجود دارد و هر چه هدف بزرگ‌تر باشد گرفتاری‌ها هم به همان نسبت بزرگ‌تر است. ملت ایران اراده کرده‌ است زیر چتر مستکبران و ستمگرانی که به خودشان هم رحم نمی‌کنند نباشد.

امام‌جمعه کاشمر گفت: ما در یک جنگ تمام عیار با مستکبرانی هستیم که به هر جا دستشان برسد غارت می‌کنند، این ملت صاحب حکومتی است که وابسته به مردم است و نه حکومت‌های استعمارگر و غربی. در همین خصوص خطاب به کسانی که در حال پیوستن به جبهه غم و اندوه دشمن هستند و کسانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند، می‌گویم در این فشارهای اقتصادی هر ضربه‌ای که بخوریم شاید سفره ما کوچک شود و در برخی از موارد نیرو از دست بدهیم، اما تحت هیچ شرایطی تسلیم نخواهیم شد.

وی در ادامه زیارت و کشاورزی را از جمله ظرفیت‌های شهرستان کاشمر دانست و افزود: وجود سه امامزاده و زیارتگاه شهید مدرس و حوزه‌های علمیه پتانسیل‌های بسیار ارزشمندی برای این منطقه محسوب می‌شوند. کاشمر از فرهنگی غنی برخوردار بوده و یکی از دلایل تاب‌آوری مردم در برابر مشکلات، فرهنگ ناب محمدی‌شان است.

طاهری با اظهار تأسف از اینکه هنوز در کاشمر سوغات‌سرا نداریم و تولیدکنندگان صنایع‌دستی و کشاورزان جایی برای عرضه محصولات و تولیدات خود ندارند، اظهار کرد: با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم باید گردشگری زیارت در کاشمر رونق یابد.

امام‌جمعه کاشمر گفت: با مدیریت صحیح، بسیاری از مشکلات مردم کاهش می‌یابد، ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم برای تصویب قانون‌های مناسب باید ریسک کنند تا از این بحران عبور کنیم.

وی همچنین بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: شرایط لازم برای فعال شدن زیرساخت‌های اقتصادی باید فراهم شود.

انتهای پیام
captcha