دیدار رئیس کل دادگستری یزد با مدیر حوزه‌های علمیه کشور
کد خبر: 4065359
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

دیدار رئیس کل دادگستری یزد با مدیر حوزه‌های علمیه کشور

در آستانه هفته قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان یزد با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رئیس کل دادگستری یزد با مدیر حوزه‌های علمیه کشوربه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، 29 خردادماه در دیدار غلامعلی دهشیری، رئیس دادگستری استان یزد با وی، ضمن قدردانی از عملکرد دستگاه قضایی در کاهش اوقات رسیدگی و موجودی پرونده‌ها و ملاقات‌های مردمی و رویکرد پژوهشی و آگاه‌سازی دستگاه قضایی استان، خواهان ادامه همین روند رشد، پویایی و تحرک و کسب رتبه‌های برتر استان شد.

وی ضمن تشکر از توجه ویژه دستگاه قضایی در حل مشکلات مردم در حوزه زمین، خواستار ساماندهی این حوزه و برخورد با پدیده زمین‌خواری کلان و مساعدت حال افراد بی‌بضاعت شد.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد نیز با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد دستگاه قضایی استان و تلاش‌های صورت گرفته در ایام کرونا؛ تحقق شعار سال و اجرای سند تحول و تعالی را از اولویت‌های برنامه ای دستگاه قضای استان ذکر کرد و افزود: در این زمینه جلسات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر برگزار می‌شود که ماحصل آن حل مشکلات متعدد واحدهای تولیدی و صنعتی استان و فعالیت مجدد چندین کارخانه بوده است.

وی ادامه داد: تقویت پایگاه اجتماعی و مردمی دستگاه از دیگر اولویت‌های دادگستری کل استان بوده است که در این راستا طرح 30 شب 30 سنگر آگاه سازی حقوقی و قضائی در ایام ماه مبارک رمضان و دیدار چهره به چهره  دو هزار و 250 نفر در این مدت در مساجد تراز محلات شهرستان یزد و سایر شهرستان‌ها، برگزاری جلسات ملاقات مردمی مسئولان عالی قضایی استان در شهرستان‌ها، برگزاری جلسات ملاقات مردمی مسئولان عالی قضایی استان در محلات حاشیه شهر و حتی در شب‌های احیا... از جمله این برنامه ها بوده است که آثار و برکات و تأثیر بسیار خوبی در اذهان جامعه داشته و مورد استقبال مردم و بازدید و تقدیر نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفته است.

دهشیری بر لزوم توجه ویژه به حوزه معیشت کارکنان دستگاه قضایی پیرو فرمایش ریاست قوه قضاییه در سفر اخیر به قم و عنایت خاص دولتمردان و ‌قوه مقننه و شورای نگهبان به افزایش اعتبار قوه قضاییه و گره گشایی از تنگنای معیشتی کارمندان تأکید کرد.

وی بهره گیری از ظرفیت نخبگان و اقشار تأثیرگذار جامعه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: برگزاری اولین جشنواره طنز عدلیه با عنوان دادخند، برگزاری دومین جشنواره عدلیه و رسانه در 4 بخش مختلف، برگزاری مستمر جلسات با اقشار مختلف جامعه از جمله اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha