برگزدیگان جشنواره علامه حلی(ره) در آذربایجان شرقی معرفی شدند
کد خبر: 4064703
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

برگزدیگان جشنواره علامه حلی(ره) در آذربایجان شرقی معرفی شدند

هفتمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) آذربایجان شرقی با معرفی افراد برگزیده به کار خود پایان داد.

جشنواره علامه حلی، حوزه علمیهف آذربایجان شرقی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) آذربایجان شرقی امروز، 26 خردادماه، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، در مجتمع فرهنگی کوثر تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در این مراسم، گفت: جشنواره علامه حلی فرصت مناسبی است که در اختیار طلاب قرار گرفته و باعث شده که آنان در یک رقابت سالم علمی قرار گیرند.

وی افزود: در حوزه‌های علمیه از قدیم الایام تحقیق و پژوهش را صرفاً برای خود تحقیق و پژوهش انجام نمی‌دادند، بلکه برای حل یک موضوع و یا مسئله مهم جامعه و جهان اسلام انجام شده است، شاهد مدعای ما، باز بودن باب اجتهاد و تحقیق در همه زمینه ها و مسائل علمی و اجتماعی مردم در مذهب شیعه است.

آل‌هاشم، افزود: از سوی دیگر در سراسر دنیا مراکز علمی مراکز دانشگاهی، جهان را به وسیله خروجی های علمی و اختراعات و اکتشافات آن در واقع می سنجند و خوشبختانه در حوزه علمیه چه برادران و چه خواهران، جشنواره علامه حلی جشنواره‌ای است که مصوب شورای عالی است و از نظر قانونی پذیرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: جشنواره علامه حلی (ره)، بهترین فرصت رقابت علمی سالم میان طلاب را فراهم آورده است و طلاب استان هم باید به نحو احسن از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند؛ مدیران و اساتید هم باید حمایت و هدایت و راهنمایی لازم را انجام بدهند.

وی داشتن صداقت و عدم تعصب، نگاه عمیق و دقیق و کنجکاوانه، داشتن ذهنی باز، داشتن خلاقیت، داشتن هوش و استعداد ذاتی، قدرت تجزیه و تحلیل مسائل مختلف، داشتن پشتکار قوی و ناامید نشدن از ویژگی های یک پژوهشگر خوب عنوان کرد.

حجت‌الاسلام مهدی فیروزی، معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: جشنواره علامه حلی (ره) در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری هر ساله برگزار می‌شود و افراد برگزیده در مرحله مدرسه‌ای به جشنواره استانی و نیز برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در هفتمین دوره جشنواره استانی، ۲۳۴ اثر ارسال شد که سهم حوزه علمیه برادران ۱۱۳ اثر و حوزه علمیه خواهران ۱۲۱ اثر بوده است.

فیروزی، اضافه کرد: پس از بررسی این آثار توسط ارزیابان این جشنواره، تعداد ۶ اثر از حوزه علمیه برادران و ۹ اثر از حوزه علمیه خواهران به عنوان آثار منتخب استانی برگزیده شدند و برای ادامه روند جشنواره به دبیرخانه مرکزی ارسال شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان شرقی اظهار کرد: آثار برتر انتخاب شده از سوی ارزیابان به مرحله کشوری جشنواره علامه حلی (ره) راه پیدا کردند و امیدواریم همانند سنوات قبل در مرحله کشوری هم حائز رتبه شوند.

در پایان این مراسم از ۱۵ نفر برگزیده و ۳ نفر از اساتید ارزیاب با اهدای لوح تجلیل قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha