همایش تجلیل از خیران و خادمان بقاع متبرکه گیلان برگزار شد
کد خبر: 4064065
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

همایش تجلیل از خیران و خادمان بقاع متبرکه گیلان برگزار شد

هم‌زمان با ایام دهه کرامت، همایش تجلیل از خیران، خادمان، اعضای هیات امنا و امامان برتر جماعت بقاع متبرکه گیلان، روز گذشته، 22 خردادماه در بقعه خواهر امام رشت برگزار شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، هم‌زمان با ایام دهه کرامت، همایش تجلیل از خیران، خادمان، اعضای هیات امنا و امامان برتر جماعت بقاع متبرکه گیلان، روز گذشته، 22 خردادماه در بقعه خواهر امام رشت برگزار شد.

استاندار گیلان در این همایش با اشاره به حضور خادمان بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) گفت: فضای معنوی که با این حضور بر همایش حکمفرما شد، نشان داد توسل به امامان معصوم و توجه به خلوص نیت، نجات بخش است.

عباسی با تاکید بر شناخت دشمن و برنامه‌های شوم او ازجمله هجمه به اعتقادات و بصیرت مردم افزود: باید وجود پربرکت امام هشتم و امامزادگان در ایران اسلامی را با افتخار قدر بدانیم.

وی خدمت به ائمه اطهار و امامزادگان را توفیقی بزرگ از سوی خدای متعال برای خادمان این اماکن مقدسه دانست و گفت: از فرصت خدمت به ساحت پر خیر و برکت ائمه اطهار و خاندان مطهرشان با ترویج فرهنگ معنویت و ساده زیستی آن بزرگان و توسعه مباحث دینی، اعتقادی و فرهنگی برای جامعه، استفاده شود و اقدامات اثربخشی در این زمینه صورت پذیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه وجود امامزادگان در گیلان نشان از مهمان‌نوازی و ولایتمداری دیرین مردم استان است، خاطرنشان کرد: فرزندان سرزمین شهیدپرور و ولایتمدار گیلان همچنان در حوزه معنویت با تولید محتوای معنوی و فرهنگی نظیر سرود سلام فرمانده، موجب خشم دشمنان شده‌اند و دلیل پرآوازه بودن این سرود، به نورانیت نام مبارک امام زمان (عج) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این همایش با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در دهه کرامت گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها تجلیل از ٧٠ نفر از خیران، خادمان، اعضای هیات امنا و امامان جماعت بقاع متبرکه استان در بقعه خواهر امام رشت بود.

حجت‌الاسلام علیزاده برپایی بیش از ٧٠ محفل انس با قرآن، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و آماده‌سازی و تقسیم بیش از سه هزار بسته معیشتی را از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امورخیریه گیلان در دهه کرامت عنوان کرد.

در پایان این همایش ضریح و مرقد مطهر خواهر امام رضا حضرت فاطمه اُخری سلام الله علیها با حضور استاندار و دیگر مسئولان غبارروبی شد.

انتهای پیام
captcha