وی در ادامه ضمن تبیین اعمال ویژه ماه ذی‌القعده به نماز روزهای یکشنبه این ماه اشاره کرد و گفت: براساس روایات اسلامی، با اقامه نماز مخصوص روز یکشنبه ماه ذی‌القعده، گناهان آمرزیده شده و توبه آدمی مورد پذیرش ذات اقدس اله قرار می‌گیرد؛ این نماز وسعت رزق‌ و روزی در دنیا را به همراه داشته و در عین آمرزش والدین مصلی، در روز موعود ملک‌الموت به‌ آسانی روح را از بدن خارج کرده و انسان با ایمان از این دنیا می‌رود.

سخنران حرم کریمه اهل‌ بیت(ع)، امام هشتم را محور ماه ذی‌القعده دانست و بیان کرد: امام رضا(ع) در حدیثی در توصیف امام می‌فرمایند: «الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ، وَالوالِدُ الشَّفيقُ، وَالأَخُ الشَّقيقُ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ» امام اُنس رفیق و شفقت پدر و همراهى برادر و خوبى مادر به فرزند کوچک را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر گناهان آدمی از طریق زبان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در روایات اسلامی سفارش‌های بی‌شماری بر سکوت شده است، به‌گونه‌ای که ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا(ع) می‌فرمایند: «الصَّمْتُ بابٌ مِنْ أبْوابِ الحِِکْمَةِ، إنَّ الصَّمْتَ یَکّسِبُ المَحَبَّةَ،‌ إنَّهُ دَلیلٌ عَلی کُلِّ خَیْرٍ».

فرحزاد افزود: سکوت انسان را محبوب کرده و حکمت را در قلب آدمی جاری می‌کند. سکوت و تحمل بی‌ادبی و زخم‌زبان‌های دیگران برطرف‌کننده بسیاری از ناملایماتی است که ریشه در زبان دارد.

سخنران حرم کریمه اهل‌ بیت(ع) جایگاه تحمل بی‌ادبی دیگران در نظام خلقت را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بر اثر تحمل بداخلاقی‌های اطرافیان به‌ویژه بداخلاقی همسر، خداوند توفیق معرفت را به انسان اعطا می‌کند؛ همواره باید سعی کنیم تا با دست، زبان و نیتمان کسی را رنج ندهیم و بد کسی را نخواهیم.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ آبرو در کمک و دستگیری از دیگران، بیان کرد: تمام اعمال انسان‌ها در منظر و دید خداوند متعال، پیامبر اعظم(ص) و اهل‌ بیت(ع) قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که براساس روایات اسلامی، اعمال بندگان هر هفته خدمت امام زمان(عج) عرضه می‌شود؛ اهل‌ بیت(ع)  برای گناه، معصیت و خطای مؤمنین طلب آمرزش می‌کنند.

فرحزاد در پایان به روایتی از امام جواد(ع) در رابطه‌ با ارزش زیارت قبور اهل‌ بیت(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام جواد(ع) می‌فرمایند که اگر کسی به زیارت پدرم نائل آید در حالی‌ که گرما، سرما و یا قطرات بارانی بر بدنش بخورد، خداوند متعال جهنم را بر او حرام و بهشت بر او واجب خواهد شد. قطعاً کسی که با سختی به زیارت بارگاه اهل‌ بیت(ع) مشرف می‌شود، مورد عنایت خاصه خداوند متعال قرار می‌گیرد.