ایران به دنبال سفری ارزان برای زائران اربعین است
کد خبر: 4063820
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

ایران به دنبال سفری ارزان برای زائران اربعین است

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به تأکید رهبری بر اربعین حسینی، گفت: راهبرد ایران اسلامی در برگزاری این مراسم، سفری ارزان و سهل برای زائران خواهد بود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌سانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، در همایش کشوری مواکب اربعین حسینی اتباع خارجی که در مجتمع فرهنگی و تفریحی میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به تأکید رهبری بر اربعین حسینی، گفت: راهبرد ایران اسلامی در برگزاری این مراسم، سفری ارزان و سهل برای زائران خواهد بود.

میراحمدی در ادامه بیان کرد: امروز به همان اندازه که تلاش می‌شود تا مراسمی پرشور در اربعین حسینی (ع) از سوی مسلمانان جهان برگزار شود، دشمنان نیز برای کارشکنی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به ویژه در دوران کرونا دیدیم که هیچ مانعی برای حضور پرشور مسلمانان در این مراسم وجود نداشت، افزود: بر اساس مذاکرات با دولت عراق، موانع برای این حضور برداشته شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی اضافه کرد: در ستاد مرکزی اربعین، دو موضوع مورد تأکید است که مورد نخست آن، پیش‌بینی حضور است و بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، حضور چهار میلیون زائر پیش‌بینی می‌شود.

میراحمدی با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق و مدون بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، اظهار کرد: باید با این برنامه‌ریزی شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا زائران بدون مشکل از مرزها عبور کنند و حمل و نقل، اسکان و غذای آنان با مشکل مواجه نشود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه باید این جمعیت عظیم را مدیریت کرد، اگرچه عنایت اباعبدالله دراین زمینه همراه عاشقان است، اظهار کرد: همچنین با توجه به پیش‌بینی هوای گرم که به بیش از ۵۰ درجه می‌رسد، لازم است از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

یادآور می‌شود، در این همایش از زائران نمونه سال ۹۸ اربعین حسینی (ع) از جمله کشورهای آفریقا، نیجریه و سریلانکا قدردانی شد و همچنین در بین تقدیرشدگان از دو خواهر روشندل تبعه خارجی که هزینه سفر اربعین را از راه قالی‌بافی تأمین کرده بودند، قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha