خشم کاربران مسلمان از توهین به ساحت قرآن در ترکیه
کد خبر: 4062708
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

خشم کاربران مسلمان از توهین به ساحت قرآن در ترکیه

هتک حرمت قرآن در دبیرستانی در یک شهر ترکیه منجر به خشم کاربران مسلمان شبکه‌های اجتماعی شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پرس بی، پس از انتشار کلیپی از توهین به قرآن کریم توسط تعدادی از دانش آموزان یک مدرسه، موجی از خشم شبکه‌های اجتماعی ترکیه و کشورهای عربی را فرا گرفت.

این کلیپ که گفته می‌شود در یک کلاس درس دبیرستان در منطقه سریک در شرق آنتالیا فیلمبرداری شده است، چند دانش آموز را در حال پرت کردن و لگد زدن به یک قرآن نشان می‌دهد.

در این ویدئو صدای خنده‌های بلندی شنیده می‌شود که باعث خشم و کینه بسیاری از تُرک‌ها و دیگر مردم مسلمان شده است.

رسانه‌های ترکیه اشاره کردند که پس از انتشار این ویدئو، مدیریت مدرسه جلسه‌ای فوری تشکیل داد که در آن تصمیم گرفته شد به مسئله انضباطی این چهار دانش آموز رسیدگی شود.

اداره آموزش و پرورش منطقه سریک هم  یک بازرس را به منظور تحقیقات اداری در مورد این مدرسه تعیین کرده است.

در سال 2012، فاضل سی، پیانیست و آهنگساز معروف ترکیه‌ای پس از انتشار کامنت‌های تحریک‌آمیز علیه مسلمانان در توئیتر به دلیل توهین به ارزش‌های دینی بخشی از مردم تحت تعقیب قرار گرفت.

 نظرات و واکنش‌های مختلف به این حادثه تکان دهنده در شبکه‌های اجتماعی رصد شده است.

یکی نوشته است: اگر مفهوم آزادی توهین به دین و کتاب مقدس من است، از این آزادی بمیرید و به جهنم افکنده شوید. دیگری نوشته است: چه کسی فراکسیون‌های بزرگ در ترکیه را با نژادپرستی تحریک می‌کند و جامعه بزرگ مسلمانان را با این اتفاقات تکان دهنده به چالش می‌کشد؛ چرا این هتک حرمت‌ها در مقطع کنونی پشت سر هم تکرار می‌شود. دلیل این اتفاقات شیوع بیماری سکولاریسم است.

در توئیت دیگری هم آمده است: در برخی از کشورهای مسلمان یا با جمعیت قابل توجه مسلمان، کفرانگیزترین کارها انجام می‌شود و حرف‌ها گفته می‌شود و چنان پیش می‌روند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

در مقطع اخیر تکرار قرآن‌سوزی در سوئد و همچنین توهین مقامات هندی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) با اعتراضات رسمی و مردمی در نقاط مختلف جهان همراه شده است و معترضان آن را تحریک احساسات مسلمانان خوانده و درباره عواقبش هشدار داده‌اند.

خشم کاربران مسلمان از توهین به ساحت قرآن در ترکیه

انتهای پیام
captcha