تنها راه تداوم انقلاب اسلامی پیروی از مکتب اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4062355
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

تنها راه تداوم انقلاب اسلامی پیروی از مکتب اهل بیت(ع) است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان اینکه پشتوانه انقلاب اسلامی حمایت و مدد اهل بیت است، گفت: با وجود همه مشکلاتی که دشمن در طول انقلاب اسلامی ایجاد کرده جز با پیروی از مکتب و محبت اهل بیت نمی‌توانستیم تا این مقطع بیاییم.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌ بوشهری، رئیس جامعه مدرسیه حوزه علمیه قم به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌ بوشهری، رئیس جامعه مدرسیه حوزه علمیه قم امروز، 16 خرداد در مراسم بزرگداشت احمدبن موسی(ع) که در حرم مطهر آن حضرت با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با بیان اینکه پشتوانه انقلاب اسلامی حمایت و مدد اهل بیت(ع) است، بیان کرد: با وجود همه تهدیدها و مشکلاتی که دشمن در طول انقلاب اسلامی ایجاد کرده جز با پیروی از مکتب و محبت اهل بیت(ع) نمی‌توانستیم تا این مقطع بیاییم.

وی تصریح کرد: اینکه ما در مقابل ظلم می‌ایستیم به این دلیل است که اهل بیت مقابل ظلم ایستادند و ایستادگی و پایداری در راه حق را به ما نشان دادند و روز بزرگداشت احمدبن‌موسی(ع) روز پیوند با معنویت و امامان و پیامبر(ص) است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه راه نجات و سعادت چنگ زدن به ریسمان و مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: باید مراقب باشیم که این راه را گم نکنیم.

حسینی بوشهری با یادآوری اینکه امامان ما از نسل حضرت فاطمه(س) هستند که خداوند در قرآن آن را خیر کثیر خوانده است، به زخم‌ زبان‌هایی که به پیامبر(ص) از سوی کفار و مشرکان زده می‌شد، اشاره کرد و افزود: پیامبر (ص) ۲۳ سال در فشار، سختی و تبعید بود و بسیار تلاش کرد اما مزد این زحمت‌ها و تلاش‌های خود را دوستی و مودت ذریه و نسل خود می‌خواهد و مودت بالاتر از دوستی است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) دو چیز گرانبها در میان ما گذاشته که آن قرآن و عترت است، افزود: امامزادگان ما عترت پیامبر (ص) و چشم و چراغ مردم ما هستند و نگاه به ذریه پیامبر(ص) عبادت است، اما وظیفه ما در مقابل ذریه پیامبر چیست و چه کاری باید انجام دهیم.

عضو شورای عالی حوزه‎های علمیه با تصریح اینکه نخستین کاری که باید بکنیم دوستی و مودت امامزادگان است، گفت: حرم‌های مطهر امامزادگان ملجا و پناهگاه مردم هستند، این مکان‌ها به ویژه حرم احمدبن‌موسی(ع) دارالشفا است و بعد از اینکه شناخت و محبت پیدا کردیم به دستورات آن‌ها عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha