روزی‌رسانی آسمان و زمین از سایه‌سار وجود اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4062158
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

روزی‌رسانی آسمان و زمین از سایه‌سار وجود اهل بیت(ع) است

سخنران حرم کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه امام کسی است که عالم در قبضه وجود اوست و در سایه‌سار وجود ایشان است که آسمان و زمین روزی‌رسان هستند، گفت: امام امانت‌داری است که همه هستی در اختیار او و او نیز در اختیار ذات اقدس الهی است.

فرحزاد استاد حوزه علمیه به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه شب گذشته، 15 خردادماه طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، ضمن اشاره به دهه کرامت و ایام سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و بزرگداشت شهدای یوم‌الله ۱۵ خرداد، اظهار کرد: ذکر بلند صلوات هم گناهان را پاک می‌کند و هم حسناتی برای انسان نوشته می‌شود که درجات آدمی را ارتقا می‌دهد.

وی ادامه داد: در روایات اسلامی آمده است، کسی که وسیله‌ای برای پاک کردن کفاره گناهان خود ندارد، بر محمد و آل محمد(ص) زیاد صلوات بفرستد؛ کسی که با اخلاص و توجه ذکر صلوات را بر زبان جاری کند، گناهانش پاک می‌شود.

فرحزاد در ادامه به روایتی از امام رضا(ع) در بیان معرفت و شناخت امام اشاره کرد و یادآور شد: حضرت ابراهیم(ع) امتحان‌های الهی را با سربلندی گذراند و بعد از طی تمام این آزمون‌ها به مقام امامت که بالاتر از مقام نوبت و رسالت است، نائل آمدند.

وی انتخاب امام و خلیفه را انتخابی الهی دانست و با بیان اینکه حتی انتخاب جانشین پیامبران در اختیار رسولان قرار نگرفته و منحصراً از آن خداوند متعال است، اظهار کرد: براساس آیه ۱۲۴ سوره بقره «وَإِذِ ابْتَلَی إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُک لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّیتِی قَالَ لَا ینَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ»؛ بعد از طی آزمون‌ها، حضرت ابراهیم(ع) به خداوند متعال عرضه می‌دارند تا از ذریه ایشان نیز به مقام امامت نائل بیاید و خداوند متعال می‌فرمایند؛ که عهد امامت به انسان‌های ظالم نمی‌رسد.

فرحزاد گفت: براساس آیات الهی، امامت و خلافت هر انسان ظالم و غاصبی باطل است و کسی که گناه کند و فاسد باشد، قابلیت جانشینی پیامبر(ص) را ندارد.

وی با بیان اینکه قیمومیت عالم هستی به برکت و از آن امام(ع) است، تصریح کرد: امام کسی است که عالم در قبضه وجود اوست و در سایه‌سار وجود ایشان است که آسمان و زمین روزی‌رسان هستند؛ اگر خلیفه و امام معصوم(ع) در دنیا حضور نداشته باشد، طومار هستی درهم‌ پیچیده خواهد شد.

سخنران حرم کریمه اهل بیت(ع) ضمن اشاره به روایتی از امام رضا(ع) با اشاره به اینکه هیچ‌کس را با امام زمان(عج) و اهل‌ بیت(ع) نمی‌توان مقایسه کرد، اضافه کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند «الامام، الانیس الرفیق و الوالد الشفیق» امام امانت‌داری است که همه هستی در اختیار او و او نیز در اختیار ذات اقدس اله است.

فرحزاد ضمن بیان ویژگی رفق، مدارا و خلق بزرگ امام هشتم به شفاعت جلودی (که ظلم بسیاری به بنی‌هاشم کرده بود) توسط امام(ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام(ع) دلسوزترین، خیرخواه‌ترین و رفیق‌ترین انسان نسبت به بندگان خداوند است.

انتهای پیام
captcha