دبیر ستاد اقامه نماز استان قم معرفی شد
کد خبر: 4061305
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم معرفی شد

نشست ستاد اقامه نماز استان قم با حضور آیت‌الله سعیدی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و شاهچراغی استاندار قم برگزار و حجت‌الاسلام علی عرب‌پور به‌عنوان دبیر جدید این ستاد منصوب شد.

معرفی دبیر جدید ستاد اقامه نماز استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، نشست شورای اقامه نماز استان قم با حضور آیت‌الله سعیدی، امام‌جمعه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم و جمعی از مدیران کل استان قم شامگاه 10 خردادماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت‌الاسلام قرائتی در این شورا با بیان اینکه از زحماتی که مسئولان ستاد اقامه نماز کشیدند خدا تشکر می‌کند، گفت: قرآن و روایات به ما گفته‌اند کار غیراساسی ممنوع است. بنابراین، همیشه باید کار خود را اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه از صد کشور طلبه در قم هستند و قم در مسیر تردد بیش از ۱۵ استان است، گفت: نگاه ما به قم باید کلان باشد و تجربه نشان داده است که اگر امکانات را در قم زیاد کنیم زائر زیاد می‌آید، بنابراین باید در قم زائرسرا ساخته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید کاری کنیم که گرایش به قم زیاد شود، افزود: حضرت معصومه(س) امامزاده‌ای هستند که امام معصوم فرموده‌اند: فدای دخترم و این جمله را فقط پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) گفته بودند.

وی گفت: همه باید کمک کنند تا یک زائرسرای با شکوه بین‌المللی در قم ساخته شود و کاری کنیم که بعد از رفتن به حضرت معصومه(س) بگوییم که ما زواران شما را جا دادیم شما هم به ما جا بدهید.

قرائتی افزود: کسی که همسایه مسجد است و نمازش را در خانه بخواند فایده‌ای ندارد گفت: اینجا قم است و چندین هزار اسلام‌شناس دارد. بنابراین، باید بچه‌های قم با بچه‌های شهرهای دیگر فرق داشته باشند و اگر این‌طور نیست باید ببینید که اشکال کار شما در کجاست.

وی افزود: باید برای دانش‌آموزان قمی در ایام تعطیلات تابستان برنامه داشته باشید و دانش‌آموزان قمی را با معارف اهل بیت(ع) بیشتر آشنا کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در قم تخصص‌های دینی زیادی وجود دارند، افزود: باید همت کنید و مراکز تخصصی قم را در تابستان فعال کنید تا از این ظرفیت برای ترویج معارف اهل بیت(ع) استفاده کنید.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست از محمد خامه‌یار، دبیر سابق ستاد اقامه تماز قم با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد و حجت‌الاسلام علی عرب‌پور با دریافت حکم خود از حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به‌عنوان دبیر ستاد اقامه نماز استان قم معارفه شد.

انتهای پیام
captcha