حوزه‌های علمیه انقلابی بودن را در جامعه ترویج دهند
کد خبر: 4061113
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

حوزه‌های علمیه انقلابی بودن را در جامعه ترویج دهند

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید انقلابی بمانند، افزود: مراکز حوزوی باید انقلابی بودن را در جامعه ترویج دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 10 خردادماه در پیش همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید انقلابی بمانند، افزود: مراکز حوزوی باید انقلابی بودن را در جامعه ترویج دهند.

وی با یادآوری اینکه مباحث اقتصادی در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: حوزه علمیه نباید نگاهی مالی داشته باشد و همواره باید تلاش کند تا با حرکت جهادی زمینه‌سازی ظهور را فراهم کند.

استوار میمندی تصریح کرد: اگر حوزه علمیه نگاهی مبنی بر عدم برطرف کردن مشکلات جامعه نداشته باشد نمی‌توان گفت این حوزه حوزه انقلابی است از سویی حوزه باید جهادی عمل کرده و در جامعه فعالیت مستمر داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس، یکی دیگر از وظایف حوزه‌های علمیه را توجه به نیازهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه زیرساخت‌ها و نرم‌افزاری نیاز به اقدامات جهادی و مستمری دارد از این‌رو نباید به فکر کوتاه مدت و برنامه‌های کوتاه مدت بود.

وی همچنین خواستار تداوم مسیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه شد و افزود: نگاه به آرمان‌های انقلاب یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در حوزه‌های علمیه مورد توجه باشد از این رو نباید شعار سربازی امام زمان(عج) فراموش شود.

استوار میمندی تأکید کرد: باید دغدغه زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) را در تمام طول سال و مناسبت‌های مختلف فراهم کنیم و در این راستا گام برداریم.

انتهای پیام
captcha