مشارکت حوزه‌های علمیه در طرح ملی «رحله» در 15 استان
کد خبر: 4060733
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

مشارکت حوزه‌های علمیه در طرح ملی «رحله» در 15 استان

دبیر اجرایی طرح ملی «رحله» از حمایت و مشارکت حوزه‌های علمیه برای نخستین بار در سال جاری از این طرح خبر داد و گفت: این طرح به یاری خدا در ایام تابستان در 15 استان کشور اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر اجرایی طرح ملی «رحله»حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر اجرایی طرح ملی «رحله» در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از حمایت و مشارکت حوزه‌های علمیه برای نخستین بار در سال جاری از این طرح خبر داد و گفت: این طرح به یاری خدا در ایام تابستان در 15 استان و 46 شهر و شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح تا پایان خردادماه تمدید شده است که علاقه‌مندان از طریق سایت مؤسسه بیت‌الاحزان می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند، افزود: به یاری خدا امسال هشتمین دوره طرح ملی رحله در ایام تابستان اجرا خواهد شد.

سیاری با تصریح اینکه تاکنون آمار ثبت‌نام‌های نسبت به گذشته خوب بوده است و قریب 900 نفر از نقاط مختلف در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: امسال با تفاهم‌نامه‌ای که با حوزه‌های علمیه منعقد کردیم بنا شده است تا از ظرفیت و امکانات حوزه‌ها هم برای اجرای این طرح استفاده کنیم.

دبیر اجرایی طرح ملی رحله این طرح را گامی جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: سایر دستگاه‌ها هم برای تربیت حافظان قرآن کریم ورود جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: احتمال اینکه طی روزهای آینده چند مرکز دیگر به طرح ملی رحله اضافه شود وجود دارد چنانچه در روزهای اخیر حوزه علمیه پرند تهران، یک مرکز در شهرستان صحنه کرمانشاه، یک طرح در مشهد، یک طرح در دلهران ایلام و یک طرح هم در دشتگرد شهرستان بیرجند اضافه شدند و هم اکنون هم در حال رایزنی با شهر قم هستیم تا بتوانیم از ظرفیت حوزه علمیه آن برای اجرای این طرح استفاده کنیم.

سیاری با اشاره به تقویم اجرایی این طرح در سال جاری گفت: مصاحبه این طرح از متقاضیان طی روزهای 12 تا 14 تیر انجام خواهد شد و افتتاحیه آن 15 تیر و 31 مرداد هم اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی طرح ملی رحله بیان کرد: این طرح در سال جاری با محوریت حفظ سوره بقره و جزء 30 برای قرآن‌آموزان سال اولی اجرا خواهد شد و برای قرآن‌آموزانی که سابقه شرکت در این طرح دارند علاوه بر تثبیت محفوظات، محفوظات جدیدی هم انجام خواهند داد.

انتهای پیام
captcha