روستایی در استان زنجان جابه‌جا نمی‌شود
کد خبر: 4059385
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

روستایی در استان زنجان جابه‌جا نمی‌شود

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی، روستا جابه‌جا  نمی‌شود و تلاش بر نوسازی و مقاوم‌سازی آنها است.

روستا

به گزارش ایکنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، صبح امروز 3 خردادماه، در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی روستای لگاهی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن افتتاح شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان زنجان، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، مقاوم‌سازی ۴۵ درصد از منازل روستایی باقی مانده به شرط مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه۱۵۳ روستا در کل استان زنجان داریم که تقریبا روی خط گسل زلزله قرار دارند، تصریح کرد: ۱۸ هزار واحد مسکونی در محدوده خط گسل هستند و از این تعداد تا به امروز ۸۰۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده است و برای ۱۰۰۰۰ واحد باقی‌مانده نیز برنامه‌ریزی شده است. در سال ۱۴۰۱ مقاوم سازی ۵۰۰۰ واحد را خواهیم داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی، روستا جابه‌جا  نمی‌شود و تلاش بر نوسازی و مقاوم‌سازی آنها استدر راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی، روستا جابه‌جا نمی‌شود و تلاش بر نوسازی و مقاوم‌سازی آنها است.

به گزارش ایکنا، روستای لگاهی با ۱۳۲ خانوار در شهرستان زنجان و بخش قره‌پشتلو واقع شده است. طرح هادی این روستا در سال ۹۹ بازنگری شده که شامل ۱۰ هزار و ۹۳۷ مترمربع آسفالت معابر، ۲۰۰ متر جدول‌گذاری و ۷۰۰ متر مربع سنگ‌فرش به ارزش ۲۴۰۷۱ میلیون ریال است.

انتهای پیام
captcha