206 برنامه رادیویی راوی روزهای حماسه می‌شوند
کد خبر: 4059137
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
به مناسبت سوم خرداد

206 برنامه رادیویی راوی روزهای حماسه می‌شوند

شبکه‌های رادیویی با 206 برنامه، به تعداد 69 عنوان و به مدت 84 ساعت به «سالروز فتح خرمشهر-روز مقاومت، ایثار و پیروزی» می‌پردازند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت رادیو؛ سالروز آزادسازی خرمشهر یکی از  جلوه‌های نصرت الهی و تجلی فداکاری‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است. پس از ۵۷۸ روز این شهر از لوث وجود نیروهای متجاوز بعثی پاک و آزاد شد. این پیروزی جز مهمترین رخدادهای جنگ تحمیلی به حساب می‌آید که سرنوشت و ماهیت جنگ را تغییر داد. امام خمینی(ره) فتح خرمشهر را از امور مافوق طبیعت و از عنایات خداوند دانسته است و آیت‌الله خامنه‌ای حماسه آزادی خرمشهر را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد کرده و آن را پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران معرفی کرده است.

از این رو شبکه‌های رادیویی در مجموع با 206 برنامه، به تعداد 69 عنوان و به مدت 84 ساعت به «سالروز فتح خرمشهر-روز مقاومت، ایثار و پیروزی» می‌پردازند.

مهمترین موضوعات مطرح شده در این تولیدات در محورهایی از قبیل روایت جنگ شهری، خاطرات رزمندگان از روزهای آزادی خرمشهر، سخنان بزرگان و فرماندهان شهید از آزادی خرمشهر، معرفی سرداران شهید در راه آزادسازی خرمشهر، واقعه آزادسازی خرمشهر و تقویت روحیه مقاومت، تقویت فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه، اهمیت «مقاومت» و فرهنگ مقاومت در جامعه، ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه، خرمشهر-40 سال پس از آزادسازی، نگاهی به آثار هنری و کتب، سینما و تئاتر با موضوع آزادی خرمشهر و فرهنگ مقاومت و ایثار، رشادت‌های کادر درمان در دوران دفاع مقدس، ارتباط با بسیج جامعه زنان، زنان ایثارگر، تاریخ شفاهی دفاع مقدس، خاطرات شنیدنی از آزادسازی خرمشهر، ماجراهای خاص و مغفول مانده از فتح خرمشهر، مادران و همسرانی که در دفاع مقدس نقش داشته‌اند، فرهنگ غنی ایثار و شهادت در فرهنگ مردم ایران زمین، خوانش کتاب با موضوع فتح خرمشهر، انعکاس حماسه سوم خرداد در آیینه شعر، کتاب شناسی روز مقاومت، ایثار و پیروزی، بازتاب‌های عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر در صحنه بین‌المللی، ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، خاطرات آزادگان از دوران اسارت، خاطرات از شهدای دوران اسارت، خاطرات عمليات بيت‌المقدس از زبان رزمنده‌هاي اين عمليات، روایتی از فتح خرمشهر با تکیه بر خاطرات شهید حسن باقری بزرگداشت یاد و خاطره رزمندگان 8 سال دفاع مقدس به ویژه رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر، ورزش و غرور آفرینی ملی است.

گزیده برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در روز سوم خرداد بدین شرح است:

رادیو ایران با برنامه «فتح نامه» جمله‌ای ترکیبی است که به صورت زنده و از ساعت 9 صبح و با موضوع پخش مستقیم از مرکز دزفول و آبادان به مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس.

رادیو اقتصاد برنامه «اکنون خرمشهر» مجله ترکیبی است که از ساعت 9 صبح همراه مخاطبان می‌شود. در این برنامه ضمن اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر ، به عنوان یکی از شهرهایی با توان بالای اقتصادی اشاره می‌کند .

 همچنین در آن فعالان اقتصادی و مسئولان استان خوزستان و خرمشهر حضور خواهند داشت.

ایران صدا

«از خونین شهر تا خرمشهر»  و «عملیات طریق‌القدس» با موضوعاتی از قبیل روایت جنگ شهری در خرمشهر  و هشت سال جنگ و خاصه عملیات طریق‌القدس از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ایران صدا به نشانی WWW.IRANSEDA.IR  در دسترس قرار می‌گیرد.

رادیو پیام

«مردان سرزمین آفتاب» با موضوع خاطرات رزمندگان از روزهای آزادی خرمشهر به صورت متغیر در ساعات پخش رادیو پیام قرار می‌گیرد.

رادیو جوان

برنامه مستند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» با  اشاره  به وقایع و شرح‌حال آزادسازی خرمشهر  و در فواصل پخش این شبکه به روی آنتن می‌رود.

رادیو صبا

برنامه «ماجرای خرمشهر» مستند گزارشی است که از ساعت 15 با موضوع اشاره به ماجراهای خاص و مغفول مانده از فتح خرمشهر می‌پردازد  .

رادیو معارف

برنامه حماسه آسماني که مجله ترکیبی است از ساعت 9 صبح ويژه برنامه سالروز عمليات بيت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر است که از این شبکه پخش می‌شود.

رادیو نمایش

 نمایش رادیویی نابغه دفاع ساعت 23 به روی آنتن این شبکه می‌رود. موضوع داستانی این اثر در خصوص بیان روایتی از فتح خرمشهر با تکیه بر خاطرات شهید حسن باقری است.

رادیو تهران

برنامه «اختیاریه» از ساعت 16 و با محوریت گفت‌وگو با خانواده یکی از شهدای آزادسازی خرمشهر همراه مخاطبان می‌شود.

رادیو سلامت

برنامه «یاد یاران» به بیان رشادت‌های کادر درمان در دوران دفاع مقدس می‌پردازد و از ساعت 11:40 به روی آنتن این شبکه می‌رود.

رادیو گفت‌وگو

برنامه گفت‌وگوی سیاسی از ساعت 17:30 در خصوص فتح خرمشهر همراه مخاطبان می‌شود.

رادیو ورزش

برنامه گفت‌وگو محور «به اضافه ورزش» از ساعت 12 به سمع مخاطبان می‌رسد. موضوع این برنامه به ورزش و غرورآفرینی ملی است.

رادیو فرهنگ

برنامه «سرزمین من» که به گفت‌وگو با فرماندهان ویژه خرمشهر می‌پردازد از ساعت 12:45  از آنتن این شبکه پخش می‌شود.

رادیو قرآن

برنامه «تسنیم» که به صورت مجله ترکیبی است و از ساعت 7 صبح همراه مخاطبان است. در این برنامه به فتح خرمشهر، تجلي آيات قرآن كريم و رشادت‌های رزمندگان تجلی اَشِدّاءُ عَلَي‌الكُفّار و رُحَماءُ بَينَهُم اشاره می‌کند.

انتهای پیام
captcha