جذب معلمان و روحانیون در مدارس بر اساس نیازمندی و قانون باشد
کد خبر: 4059100
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

جذب معلمان و روحانیون در مدارس بر اساس نیازمندی و قانون باشد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه جذب معلمان و روحانیون در مدارس بر اساس نیازمندی و قانون باشد، افزود: متأسفانه تغییر رسته امروز به یک آفت تبدیل شده است چراکه برخی‌ از عالمان دینی از این طریق مشکل استخدامشان را رفع کرده و سپس دنبال تغییر رسته شغلی می‌روند.

گردهمایی استانی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، دوم خردادماه در گردهمایی استانی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، با قدردانی از حضور مسئولان و ائمه جمعه و جماعت استان اظهار کرد: در جلسات بعدی تعداد سخنرانان کمتر و بیشتر وقت سخنرانی به متولیان آموزش‌وپرورش اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه تقویت «علم، ادب، عفت و پاکدامنی» در جامعه مورد توجه قرار گیرد، افزود: انتظار می‌رود علما در موضع‌گیری‌ها و بیان مشکلات معلمان بیشتر دقت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه جایگاه خانواده در مدارس تقویت شود، بیان کرد: باید آموزش‌و‌پرورش شرایط لازم را برای حفظ و احیای جایگاه خانواده در مدارس را فراهم کند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان، خانواده و دانش‌آموزان در تقویت علم و دانش جامعه نقش تأثیرگذاری دارند، ادامه داد: متأسفانه گاهی اوقات انجمن اولیا در مدارس به صورت صوری تشکیل می‌شود که می‌طلبد در این حوزه تجدید نظر شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با ذکر اینکه آموزش‌و‌پرورش و حوزه‌های علمیه برای استفاده از ظرفیت و دانش یکدیگر و شناسایی مشکلات نیاز به همکاری بیشتر دارند، گفت: پیشنهاد می‌شود که جلسات این حوزه کمیسیونی و سپس به صورت تخصصی تشکیل و خروجی داشته باشد.

وی با تأکید اینکه جذب معلمان و روحانیون در مدارس بر اساس نیازمندی و قانون باشد و از تغییر رسته خودداری شود، افزود: متأسفانه تغییر رسته امروز به یک آفت تبدیل شده است چراکه برخی‌ از عالمان دینی از این طریق مشکل استخدامشان را رفع کرده و سپس دنبال تغییر رسته شغلی می‌روند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: خوشبختانه در این دولت شیوه جذب معلمان و روحانیون برای فعالیت در مدارس در حال اصلاح و انجام است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: برنامه و اقدام خوب است، اما اثرگذاری از همه بیشتر مهم است؛ بنابراین باید اثرگذاری در اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پورذهبی استفاده از ظرفیت معلمان دانشگاه فرهنگیان را ضروری دانست و یادآور شد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان متعهد و از سایر دانشگاه‌ها چارچوب‌پذیرتر هستند لذا می‌توان از توانمندی معلمان این دانشگاه در ترویج فرهنگ دینی نهایت بهره را برد.

انتهای پیام
captcha