نسخه یک اپلیکیشن قرآنی «دیجی آلا» رونمایی می‌شود
کد خبر: 4058895
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بیان کرد:

نسخه یک اپلیکیشن قرآنی «دیجی آلا» رونمایی می‌شود

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در چهاردهمین نشست هم‌اندیشی مدیران این اتحادیه با اشاره به راه‌اندازی نسخه صفر دیجی‌آلا با 50 محصول بارگذاری شده، از رونمایی از اطلس مؤسسات قرآنی خبر داد.

نسخه یک اپلیکیشن قرآنی «دیجی آرا» رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا، چهاردهمین نشست هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها، اول خردادماه به صورت غیرحضوری و از طریق برنامه قرار برگزار شد.

این برنامه با تلاوت محمدامین بلواسی، قاری نوجوان آغاز شد. سپس محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، گفت: بحث مالیات یکی از موضوعات مهمی است که در این جلسه به آن می‌پردازیم. طی هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا مؤسسات از تنظیم دفاتر و اظهارنامه مالیاتی متضرر نشوند و در صورت بروز چنین مشکلی بلافاصله به بنده اطلاع دهند تا طی رایزنی با رئیس سازمان امور مالیاتی این موضوع حل شود.

وی ادامه داد: مقرر شد تا زمانی که این موضوع مرّ قانون بگیرد، اتحادیه‌های استانی برای تبدیل شدن به قانون، به مکاتبه با نمایندگان مجلس استان‌‌ها بپردازند تا این امر هرچه سریع‌تر محقق شود.

در ادامه این جلسه هرکدام از مدیران اتحادیه‌های استانی به ارائه پیشنهادها در این موضوع پرداختند. مصطفی نیک‌ورز، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان کرمان از اعمال سلیقه مدیران کل امورمالیاتی استان‌ها گلایه کرد و گفت: اگر نامه‌ای از سوی اتحادیه کشوری به منظور معرفی مدیران اتحادیه‌ها به ادارات امور مالیاتی برای پیگیری و رتق و فتق امور مالیاتی مؤسسات استان‌ها، تهیه و ارسال شود، قطعا مثمرثمر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اکثر استان‌ها نامه فوق را به نمایندگان مجلس استان‌، ارسال کرده‌اند، ادامه داد: بهتر است نامه‌ای واحد برای ارسال به نمایندگان مجلس استانی تهیه و تنظیم و ارسال شود تا پیگیر رفع موانع قانونی این موضوع باشیم.  

سپس انجم‌شعاع به موضوع دیگر این جلسه، بیمه اجتماعی روستایی اشاره کرد و افزود: در این زمینه از 27 اسفندماه سال 1400 تاکنون از استان‌ها، 836 درخواست ثبت‌نامی ارجاع شده  بیمه که 489 نفر قطعی شده است. چند استان نیز در این زمینه فعال نشده‌اند که انتظار داریم در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

وی ادامه داد: حتی در این زمینه، حوزه علمیه بانوان با 640 کانون قرآنی، درخواست بیمه مربیان قرآنی خود را داشتند اما مطرح شد که شرط این کار همکاری کردن حداقل در یک مؤسسه و دارا بودن یک کلاس قرآنی در مؤسسه و توانمندسازی مؤسسات قرآنی است. امیدواریم تا پایان سال حداقل دو هزار و 50 نفر از مربیان قرآن از بیمه بهره‌مند شوند.

انجم‌شعاع همچنین به اخذ امتیاز کارگزاری بیمه برای اتحادیه در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: این امر مقدمه راه‌اندازی صندوق حمایت از مؤسسات قرآنی خواهد بود چرا که بیمه شدن 489 نفر در شرایط سخت بیمه فعالان قرآنی، کاری ارزشمند بود و همین جا از مدیران استان‌ها و ستاد اتحادیه کشوری تقدیر و تشکر می‌کنم.

سپس هر کدام از مدیران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان پیشنهاد داد: طی تعامل دوسویه با حوزه‌های علمیه از ظرفیت طلبه‌ها می‌توان در دوره‌های آموزشی مؤسسات استفاده کرد.

در ادامه، انجم‌شعاع به «دیجی آلا»، بزرگترین فروشگاه عرضه محصولات و خدمات قرآن وعترت در بستر فضای مجازی اشاره کرد و افزود: این فروشگاه، مجموعه‌ای برای ارائه توانمندی مؤسسات قرآنی است. هرچند ما فاصله زیادی با دیجی کالا داریم اما به برکت قرآن و تلاش دوستان در ستاد اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، نسخه صفر آن در جلسه اخیر هیئت مدیره اتحادیه کشوری رونمایی شد اما در مجمع عمومی نسخه یک این اپلیکیشن رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 50 محصول از سوی مؤسسات قرآنی در دیجی آلا بارگذاری شده است. اساسنامه اتحادیه نیز با فعالیت اقتصادی اتحادیه و مؤسسات تناقضی ندارد و تنها یک بند آن است که نیازمند تصویب در مجمع عمومی است.

انجم‌شعاع به رونمایی از اطلس قرآنی اتحادیه در آخرین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: علی‌رغم کاستی‌ها اما حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح کرد «هیچ دستگاه قرآنی نباید اطلس قرآنی راه‌اندازی کند بلکه همه باید از این ظرفیت استفاده کنند».

وی ادامه داد: درخواست بنده از مدیران عامل اتحادیه‌ها این است که تلاش کنیم سه هزار و 31 مؤسسه در این اطلس قرآنی ثبت شوند. تا این لحظه دو هزار و 200 مؤسسه در سامانه اطلس وارد شده است.

انجم‌شعاع به فراخوان اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مبنی بر حمایت از علاقه‌مندان به تولید مولتی‌مدیا و محتوا در عرصه فضای مجازی، اشاره کرد و گفت: آثار فاخری دریافت شده است که سایتی با عنوان «اتقان مدیا» با بارگذاری مولتی مدیا‌ها و آثار رسیده در این پایگاه و قابل دسترس بودن برای تمامی علاقه‌مندان، در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.

آخرین بحث مطرح شده در این نشست، درباره مکان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه‌ کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در اول و دوم تیرماه با تصویب اساسنامه، ارائه گزارش، تصویب تراز مالی، تشکیل مجمع فوق‌العاده و اصلاح بند فعالیت‌های اقتصادی غیرمرتبط در اساسنامه بود.

انتهای پیام
captcha