خانه سادات در یزد راه‌اندازی شد
کد خبر: 4058281
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

خانه سادات در یزد راه‌اندازی شد

مدیر خانه سادات استان یزد با اشاره به تأسیس خانه سادات در این استان، همزمان با سراسر کشور، هدف از ایجاد این مرکز را، رسیدگی به مشکلات سادات به‌ویژه سادات نیازمند دانست.

دیدار مدیر خانه سادات یزد با مدیرکل تبلیغات اسلامی استانبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، مدیر خانه سادات استان یزد، 29 اردیبهشت‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از تأسیس خانه سادات در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و هدف از ایجاد این مرکز را، رسیدگی به مشکلات سادات به‌ویژه سادات نیازمند دانست.

وی از ایجاد کارگروه‌های مختلف در زمینه‌های فقه، قضا، آموزش، تبلیغ، اشتغال و... خبر داد و اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های مهم این مرکز در این مدت کوتاه، تهیه لوازم خانگی برای خانواده‌های سادات نیازمند، آزادی زندانیان سید به دلیل بدهی، جلوگیری از اعدام سادات با گرفتن رضایت یا پرداخت دیه بوده است.

مدیر خانه سادات استان یزد گفت: قرار است در شهرستان‌ها هم این مراکز ایجاد شود تا بتوان هرچه سریعتر سادات در سطح استان، شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: شناسایی سادات استان، ارتباط مداوم بین آنها و شبکه‌سازی قوی برای اجرای برنامه‌های ویژه باید از اولویت‌های مهم آن مرکز باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: اداره تبلیغات اسلامی استان در کارگروه‌های مختلف آن مرکز از جمله تبلیغ، فقه، قضا، آموزش و ... همکاری لازم را خواهد داشت و پیشنهاد می‌شود علاوه بر کارگروه‌های مذکور، کارگروه هنر نیز ایجاد شود زیرا استفاده از هنر در کارها باعث اثربخشی بهتر آن در بین مردم می‌شود.

نجیمی به نقش اجتماعی سادات در جامعه اشاره کرد و افزود: از دیرباز ارتباط مردم با سادات از جمله سادات ریش سفید، باعث کاهش اختلافات در سطح خانواده و جامعه می‌شد که باید این امر احیا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: با توجه به وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی برای روحانیون، این امکان وجود دارد تا شبکه‌سازی ویژه روحانیون سید برای برنامه‌های مختلف انجام شود.

وی تأسیس هیئت سادات ویژه بانوان و آقایان را پیشنهاد داد و گفت: با ایجاد این هیئت، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، برای تمام رده‌های سنی امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha