شعر هیچ‌گاه از معنا خالی نبوده و نخواهد بود
کد خبر: 4058269
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
فاضل نظری:

شعر هیچ‌گاه از معنا خالی نبوده و نخواهد بود

فاضل نظری گفت: آن چیزی که شما به آن «حکمت» می‌گویید، شاید همان چیزی است که من به آن «معنا» می‌گویم؛ شعر هیچ‌گاه از معنا خالی نبوده و نخواهد بود.

فاضل نظری

به گزارش خبرنگار ایکنا، فاضل نظری، شاعر غزل‌سرا و مدیر سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعداز ظهر پنجشنبه 29 اردیبهشت‌ماه برای دومین بار در غرفه انتشارات سوره‌ مهر در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای جشن امضای مجموعه شعر جدید خود با عنوان «وجود» حاضر شد.

حضور این شاعر غزل‌سرا مانند همه دوره‌های گذشته صف بزرگی در انتهای راهرو منتهی به غرفه انتشارات سوره مهر پدید آورد و مدتی مسیر رفت و آمد بازدیدکنندگان دیگر را مسدود کرد، که برای حل این مسئله، صف را به راهروی منتهی به نیم‌طبقه اول شبستان راهنمایی کردند.

حضور فاضل نظری در جمع طرفداران غزل او و امضای کتاب‌های خریداری شده توسط آن‌ها، بیش از 4 ساعت به‌طول انجامید که به‌نوعی رکورد زمان جشن امضا این دوره از نمایشگاه را شکست.

فاضل نظری در حاشیه این رویداد به خبرنگار ایکنا گفت: من سالی یک بار توفیق پیدا می‌کنم که به نمایشگاه کتاب بیایم و بیشتر از بازدید نمایشگاه شرمنده محبت مردم می‌شوم.

وی ادامه داد: در این فرصت شتابزده که گاهی واقعا فرصت یک گفت‌وگوی کوتاه و یک سلام و علیک مختصر هم با دوستانی که محبت دارند و منتظر می‌مانند، پیش نمی‌آید، من بیشتر شرمنده و خجالت‌زده می‌شوم و بعد هم خدا را شکر می‌کنم که در روزگاری زندگی می‌کنم که این همه جوان علاقه‌مند به شعر وجود دارد؛ حالا نه شعر این بنده کمترین که شایستگی و لیاقت خواندن هم ندارد. اما خیلی از جوانان ما شعر‌های دیگر شاعران را می‌خوانند از این منظر که نگاه می‌کنم، می‌بینم که چه نعمت بزرگی است و باید خدا را برای آن شکر گفت.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود در واکنش به این فرضیه که برخی اهالی فن شعر جدید فارسی خالی را از حکمت می‌دانند و معتقدند در نبود حکمت، جنبه زیبایی و لذت‌بخشی شعر برای آن کافی است، عنوان کرد: آن چیزی که شما به آن «حکمت» می‌گویید، شاید همان چیزی است که من به آن «معنا» می‌گویم و شعر هیچ‌گاه از معنا خالی نبوده و نخواهد بود.

نظری در ادامه گفت: حال هر کسی یک رأی و نظری در این زمینه دارد و همه آرا هم محترمند. من احساس می‌کنم اصلا نمی‌توان کنار ایستاد و  یک تعبیر دقیق از یک وضعیت ارائه داد. آنقدر تنوع و تکثر هست که زبان ارزیابی امروز نیست. هرکسی هم امروز ارزیابی می‌کند، یک ارزیابی شتابزده کرده است.

جشن امضای کتاب فاضل نظری

انتهای پیام
captcha