رعایت اصل امانتداری در ارتباطات و فناوری اطلاعات
کد خبر: 4057825
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۶

رعایت اصل امانتداری در ارتباطات و فناوری اطلاعات

تولیت آستان مقدس فاطمی با بیان اینکه در ارتباطات و فناوری اطلاعات امانتداری حرف اول را می‌زند، گفت: انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) به مردم بسیار مهم است و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بسیار امانتدارانه این نقش را ایفا کردند.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در دیدار جواد غلامپور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم و جمعی دیگر از مسئولان استان که 27 اردیبهشت‌ماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه امروز روز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، گفت: ایشان با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسند و ثوابی که برای زیارت ایشان بیان شده نشان‌دهنده عظمت این امامزاده است.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در اوج خفقان حکومت عباسی در ایران بودند، گفت: بعد از امام رضا(ع) ورق به سمت ظلم و محدود کردن اهل بیت(ع) و دوستداران آنها برگشته بود و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاطر نسبتی که با اهل بیت(ع) و ارتباطی که با مردم به انگیزه انتقال معارف اهل بیت(ع) داشتند زندگی بسیار پر خطری داشتند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: همه همت دشمنان برای مبارزه با اهل بیت(ع) به خاطر این بود که فرهنگ اهل بیت(ع) در میان مردم رایج نشود زیرا به فرموده امام رضا(ع) اگر مردم محاسن کلام اهل بیت(ع) را بشنوند بدون هیچ تردیدی از آنها تبعیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به خاطر فضای حاکم در آن زمان برخی رفتارهای اهل بیت(ع) تقیه‌ای بوده است، ادامه داد: امام صادق(ع) چند وصی از جمله منصور عباسی را برای خود تعیین کرده بودند و وقتی منصور دستور داد که وصی امام صادق(ع) را بکشند فهمید که خودش را وصی قرار داده‌اند.

سعیدی افزود: با تمام این سختی‌ها و خطرات، اهل‌ بیت(ع) موظف بودند که معارف را به مردم برسانند و در این جبهه فرهنگی نقش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ارتباط با مردم و انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) به مردم بسیار مهم است و ایشان بسیار امانت‌دارانه این نقش را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه در ارتباطات و فناوری اطلاعات امانتداری حرف اول را می‌زند، گفت: حضرت عبدالعظیم خدمت امام هادی(ع) رسید و اعتقادات خود را به امام عرضه کرد و امام همه اعتقادات او را تأیید کردند و او اعتقادات تأیید شده خود را به مردم منتقل کرد و نشر داد.

تولیت آستان مقدس فاطمی افزود: خداوند به برکت امانتداری و صداقت حضرت عبدالعظیم(ع) مقامی به ایشان داد که امام مردم را به ایشان مراجعت می‌دادند و سلام خود را از طریق اصحابی که خدمت امام می‌رسیدند برای ایشان می‌فرستادند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) در هر زمینه‌ای حرف برای گفتن دارند، اظهار کرد: فعالیت‌های حضرت عبدالعظیم(ع) از امانتداری گرفته تا تبلیغ معارف اهل بیت(ع) درسی برای امروز ماست که با وجود اینکه مقام عصمت نداشتند اما معصومانه عمل کردند.

انتهای پیام
captcha