مفاهیم قرآن را به صحنه زندگی وارد کنیم + عکس
کد خبر: 4057539
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

مفاهیم قرآن را به صحنه زندگی وارد کنیم + عکس

امام‌جمعه بوشهر معتقد است باید زندگی خود را با فهم، ایمان و عمل به قرآن معماری قرآنی کنیم. باید نگاه‌ها همگی به سمت قرآن بر اساس مکتب اهل‌ بیت(ع) و اخلاص باشد و سعی و کوشش کنیم که مفاهیم قرآن را به صحنه زندگی خود وارد کنیم و این یک اساس و سنت نبوی است. 

جلسه اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره)به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، ۲۶ اردیبهشت‌ماه در جلسه اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر تهران که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی و جمعی از طلاب این مدرسه برگزار شد، با اشاره به حدیثی روایی از امام هادی(ع) که می‌فرماید «شخص شکرگزار به سبب شُکر کردنش سعادت بیشتری به دست آورده است»، اظهار کرد: معیار تمامی حرکت‌های روحانیت، باید اطاعت از اوامر ولی فقیه باشد. همچنین ایمان و تقوا، علم و اخلاق، زهد و پارسایی، هدایت و بصیرت، مردم‌داری و خدمت، ولایتمداری و مجاهدت از ویژگی‌های بارز روحانیت کشور در طول تاریخ بوده است. 

وی با بیان اينکه در عرصه علم باید در فضاهای ملی و بین‌المللی نقش‌آفرین باشیم، افزود: علم و فناوری یکی از مهم‌ترین زیر‌ساخت‌های پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور است و علم اگر با پیوست فرهنگی همراه نباشد مانند شمشیر می‌شود. 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید زندگی خود را با فهم، ایمان و عمل به قرآن معماری قرآنی کنیم، بیان کرد: باید نگاه‌ها همگی به سمت قرآن براساس مکتب اهل‌ بیت(ع) و اخلاص باشد و سعی و کوشش کنیم که مفاهیم قرآن را به صحنه زندگی خود وارد کنیم و این یک اساس و سنت نبوی است. 

یادآور می‌شود، همچنین جلسه گفتمان «جایگاه مکتب حسینی و سبک زندگی مهدوی در حکومت‌های توحیدی و اسلامی» با سخنرانی آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام‌جمعه بوشهر و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران و متولی حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران در مسجد امام رضا(ع) محله ازگل برگزار شد. 

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha