تقویت برنامه‌های قرآنی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد
کد خبر: 4057522
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

تقویت برنامه‌های قرآنی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه را می‌توان با تقویت برنامه‌های قرآنی کنترل کرده و کاهش داد.

احسان عابدی، مدیرکل ارشاد یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 26 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با تأکید این نهاد بر اجرای برنامه‌های قرآنی اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه را می‌توان با تقویت برنامه‌های قرآنی کنترل کرده و کاهش داد.
 
وی ادامه داد: این نهاد نیز برنامه‌های قرآنی را در سطح شهرستان‌ها دنبال و حمایت خواهد کرد که از آن جمله می‌توان به طرح «تربیت مربیان حفظ قرآنی» در مروست اشاره کرد. همچنین در مرکز استان با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جشنواره‌های فرهنگی و هنری به صورت هدفمند و محتوا محور دنبال می‌شود بیان کرد: در حوزه محتوا قائل به این موضوع هستیم که باید با جهت‌دهی مبانی انقلاب اسلامی و اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی اجرایی شود.
 
عابدی توجه به موضوع خانواده، جمعیت، هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی، تقویت عناصر جبهه فرهنگی و همچنین حلقه‌های میانی عرصه فرهنگ و هنر را از دیگر اولویت‌ها در سال جاری دانست و با اشاره به برپایی نمایشگاه علوم قرآنی یزد پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی گفت: خوشبختانه این نمایشگاه با استقبال و بازدید 10 هزار نفر از شهروندان مواجه شد.
 
وی، انتشار چند عنوان کتاب از جمله کتاب «صحیفه سجادیه از نگاه مقام معظم رهبری» و پیگیری موضوع ساماندهی مقبره استاد «مهدی آذر یزدی» به دستور استاندار که موضوع آن به شهرداری مربوطه ابلاغ و در مرحله تأمین اعتبار است، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بیان کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به پروژه‌های عمرانی بیان کرد: تالار مرکزی استان برای تکمیل به 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که در سفر رئیس جمهور به این استان، 40 میلیارد تومان آن مصوب شد و اکنون به 20 میلیارد تومان دیگر نیاز است که ان شاءالله در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
عابدی افزود: دیگر طرح عمرانی این اداره کل مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) یزد است که بیش از 10 سال در حال احداث است و ان شاءالله در صورت تأمین اعتبار در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد.
 
وی تجهیز و تکمیل دو مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان‌های بافق و مروست را از دیگر اقدامات در حوزه عمرانی دانست که امیدواریم با تأمین اعتبار لازم شاهد راه‌اندازی این دو پروژه نیز باشیم.
انتهای پیام
captcha