بازدید وزیر فرهنگ لبنان از گنجینه خوشنویسی فردی در کرمان
کد خبر: 4057387
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

بازدید وزیر فرهنگ لبنان از گنجینه خوشنویسی فردی در کرمان

وزیر فرهنگ لبنان با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از آثار خوشنویسی استاد جمال‌الدین مودب از اساتید برجسته خوشنویسی کشور بازدید کرد.

محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عصر روز گذشته، ۲۵ اردیبهشت‌ماه از آثار خوشنویسی جمال‌الدین مودب از اساتید برجسته خوشنویسی استان و کشور بازدید کرد.

محمدرضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این بازدید بیان کرد: کرمان از نظر تنوع اقلیمی و جغرافیایی، استان بسیار متنوعی است و ما در کرمان دومین گنجینه هنری کشور را در موزه هنرهای معاصر صنعتی داریم.

علیزاده در ادامه با بیان اینکه چندین رویداد فرهنگی در سطح ملی در کرمان برگزار می‌شود، گفت: جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی، جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره ملی شعر رضوی از جمله این جشنواره‌ها است. همچنین جشنوار فیلم کرمان و جشنواره آواها و نواهای مقاومت در کرمان برگزار می‌شود.

استاد مودب نیز در ادامه به معرفی و ارائه توضیحاتی در مورد آثار خلق شده پرداخت و گفت: در مجموع این آثار، ۵۵ میلیون بار اذکار مختلف و ۱۱ میلیون بار کلمه عشق به کار برده شده است.

وزیر فرهنگ لبنان نیز با بیان اینکه حضور در این مجموعه را از زیباترین لحظات زندگی خود می‌دانم، از استاد مودب برای برپایی نمایشگاهی در بیروت دعوت کرد.

در پایان این دیدار استاد مودب یکی از آثار خود را از سوی جامعه هنری استان تقدیم وزیر فرهنگ لبنان کرد.

گفتنی است، استاد جمال‌الدین مودب از اساتید برجسته خوشنویسی کشور است که تاکنون علاوه‌بر تربیت چندین هزار هنرجو در مقاطع مختلف خوشنویسی و خلق آثار ارزشمند، موفق به خلق بزرگترین گنجینه خوشنویسی فردی جهان شده است.

انتهای پیام
captcha