رقابت بیش از ۴ هزار داوطلب در آزمون ورودی جامعه الزهرا(س)
کد خبر: 4056718
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

رقابت بیش از ۴ هزار داوطلب در آزمون ورودی جامعه الزهرا(س)

بیش از ۴ هزار داوطلب ورود به جامعه الزهرا(س) امروز 23 اردیبهشت در آزمون سطوح دو، سه، چهار، سطح عالی فقه و بازپذیری به رقابت علمی با هم پرداختند.

رقابت بیش از ۴ هزار داوطلب در آزمون ورودی جامعه الزهرا(س)به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جامعه الزهرا(س)،  سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا در حاشیه برگزاری آزمون ورودی با اشاره به اینکه پذیرش در جامعه الزهرا هدفمند شده است و داوطلبان باانگیزه بالا در آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت می‌کنند، بیان کرد: این مساله نشان‌دهنده کارآمدی بالای دانش‌آموختگان این مرکز علمی است.

وی افزایش حدود ۱۰ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی امسال را نسبت به سال گذشته با وجود شرایط کرونایی نشان‌دهنده انگیزه بالای علاقه‌مندان به تحصیل در جامعه الزهرا دانست.

مدیر جامعه الزهرا ادامه داد: برنامه و سیاست ما در سطح دو توسعه پذیرش همراه با مهارت‌افزایی بر اساس کارویژه‌های تعریف شده برای طلاب است تا طلاب این مقطع در طول دوره تحصیل با مهارت‌های مرتبط و مورد نیاز آن کارویژه‌ها آشنا شوند. برای رسیدن به این هدف چند راه‌کار مطرح شده که در حال بررسی برای پیاده‌سازی یکی از این راه‌کارها در سطح ۲ هستیم.

وی شایسته‌گزینی را سیاست جامعه الزهرا در پذیرش طلاب سطح ۳ و ۴ عنوان کرد و گفت: طبق اساسنامه یکی از وظایف ما تربیت استاد و مدیر برای سایر حوزه‌های علمیه خواهران است ازاین‌رو در این دو سطح، پذیرش از میان نخبگان علمی خواهد بود تا به این هدف نیز دست یابیم.

همچنین اشرف‌السادات ارمکان، مدیر سنجش و پذیرش جامعه الزهرا در حاشیه برگزاری آزمون ورودی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که به دو صورت مجازی در سطوح دو، سه و بازپذیری و به صورت حضوری در سطح چهار و دوره عالی فقه و اصول برگزار شد، بیان کرد: امروز بیش از ۴ هزار نفر در آزمون ورودی جامعه الزهرا در دو نوبت صبح و عصر شرکت می‌کنند.

وی افزود: در این آزمون بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی ورود به سطح دو تحصیلی هستند، همچنین بیش از هزار و ۴۶۰ نفر در آزمون ورودی سطح سه در ۱۴ رشته تحصیلی شرکت می‌کنند.

ارمکان اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ بانوی طلبه متقاضی شرکت در آزمون ورودی سطح چهار در ۶ رشته تحصیلی شامل تفسیر تطبیقی، تفسیر علوم و معارف قرآن، فقه خانواده، کلام اسلامی، حکمت متعالیه و تاریخ و سیره پیامبر اعظم و همچنین دوره عالی فقه و اصول بودند.

وی یادآور شد: امروز آزمون ورودی سطح دو، سه و بازپذیری به صورت مجازی برگزار شد، اما داوطلبان آزمون ورودی سطح چهار و دوره عالی فقه و اصول در جامعه الزهراء حضور یافتند و در این آزمون شرکت کردند.

نتایج آزمون سطح دو، سه و بازپذیری ۲۲ خرداد ماه و نتایج آزمون سطح چهار و دوره عالی فقه ۳۱ خرداد ماه اعلام می‌شود. پذیرفته‌شدگان در این آزمون پس از قبولی در مصاحبه به صورت رسمی به عنوان طلبه در جامعه الزهراء مشغول به تحصیل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha