آغاز برنامه‌های آموزشی زائران حج تمتع
کد خبر: 4056657
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲

آغاز برنامه‌های آموزشی زائران حج تمتع

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از آغاز برنامه‌های آموزشی حضوری حجاج خبر داد و اعلام کرد: زائران مدینه قبل هشت جلسه و زائران مدینه بعد 10 جلسه آموزش حضوری خواهند داشت.

شنبه/ آغاز برنامه‌های آموزشی زائران حج تمتع

حجت‌الاسلام محمدعلی اخویان، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های آموزشی بعثه مقام معظم رهبری برای زائران حج تمتع سال جاری پرداخت و گفت: به محض تشکیل هر کاروان حج، آموزش‌های حضوری زائران آغاز می‌شود.

وی اعلام کرد: در سال‌های گذشته که حج به روال عادی خود برگزار می‌شد، برای زائران مدینه قبل 10 جلسه و زائران مدینه بعد 12 جلسه آموزشی برگزار می‌شد اما در سال جاری با توجه به محدودیت زمانی، زائران مدینه قبل هشت جلسه و زائران مدینه بعد 10 جلسه آموزش حضوری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام اخویان از برگزاری همایش‌های آموزشی متمرکز حجاج برای بانوان، فرهیختگان و یاوران حجاج خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کاروان‌های برخی از استان‌ها تکمیل شده، آموزش حضوری زائران در این استان‌ها نیز آغاز شده است. بسته‌های آموزشی آفلاین و برگزاری آموزش‌های آنلاین نیز در حال انجام است.  

وی در پاسخ به اینکه با توجه به جوان بودن زائران حج امسال(در سال جاری فقط زائران زیر 65 سال در حج حضور دارند)، آیا محتوای آموزشی این زائران با دوره‌های قبل متفاوت خواهد بود؟ گفت: بله؛ هم محتوای آماده شده در حوزه آداب و اخلاق متناسب با گروه سنی جوان‌تر است و هم روحانیون و اساتید به تناسب مخاطب مطالب ارائه می‌کنند. از سوی دیگر برخی از مباحث در قالب‌های جدید از جمله موشن‌گرافی ارائه می‌شود.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به زائران توصیه کرد برای آشنایی با اسرار، آداب و مباحث مرتبط با حج به سایت آموزش زائر (http://zaer.hajj.ir) مراجعه کنند و گفت: در این سایت بسته‌های آموزشی آفلاین در خصوص اماکن، اسرار، معارف، تاریخ و مناسک حج وجود دارد. همچنین کاروان مجازی حج وجود دارد که هر زائر می‌تواند عضو آن شده و از مباحث آموزشی مطرح در آن استفاده کند.

وی اضافه کرد: در خصوص آموزش مناسک حج زائران همچنین می‌توانند از نرم‌افزار مناسک حج استفاده کنند. کتاب‌های مربوط به اسرار حج، معارف حج، تاریخ اسلام، قبرستان بقیع، مسجد‌الحرام، مشاعر، مسجدالنبی و ... نیز در قالب کتاب‌های تصویری و متنی در دسترس زائران قرار دارد.

حجت‌الاسلام اخویان در پایان از تشکیل گروه‌های زائران حج در کانال‌های ایتا، سروش و بله خبر داد و گفت: با اینکه فرصت محدود است اما برنامه‌ریزی خوبی برای آموزش زائران انجام شده که زائران با استفاده از آنها می‌توانند بهره خوبی از حج ببرند.

انتهای پیام
captcha