ضرورت ترویج گفت‌وگوی بین ادیان برای زندگی مسالمت‌آمیز در جهان
کد خبر: 4056409
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
رئیس جامعه‌المصطفی خواستار شد:

ضرورت ترویج گفت‌وگوی بین ادیان برای زندگی مسالمت‌آمیز در جهان

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه ترویج گفت‌وگوی میان ادیان و فرهنگ‌ها برای زندگی مسالمت‌آمیز و عادلانه در جهان، ضروری است، گفت: نخبگان و اندیشمندان فرهنگی ما باید در این باره با همفکری و هم‌افزایی، فرهنگ تعامل و زندگی مسالمت‌آمیز با یکدیگر را در جهان گسترش دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، 21 اردیبهشت‌ماه در دیدار مریلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در ایران به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و یادآور شد: جامعةالمصطفی، دانشگاه بین‌المللی اسلامی است که مخاطبان آن را دانش‌پژوهانی از سراسر جهان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: جامعةالمصطفی عضو اتحادیه‌های مهم دانشگاه‌های جهان به شمار می‌آید و شعبه‌های این دانشگاه در کشور‌های مختلف به فعالیت‌های آموزشی و علمی اشتغال دارند.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به ارائه ۱۶۰ رشته و گرایش در زمینه علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی در جامعةالمصطفی، ابراز کرد: دانش‌پژوهان بیش از ۱۳۰ ملیت مختلف با تنوع بالای فرهنگی و مذهبی در واحد‌های جامعةالمصطفی، در کنار هم و با احترام به افکار و عقاید یکدیگر مشغول به تحصیل‌اند و تجربه بسیار خوبی از زندگی و زیست مسالمت‌آمیز کسب می‌کنند.

وی، با اشاره به اتفاقات تلخی که پیروان برخی از تفکرات تکفیری و تندرو به ویژه در منطقه ما، رقم ز‌ده‌اند، بیان کرد: متأسفانه برخی قدرت‌ها و جریانات از این تفکرات حمایت می‌کنند. ترویج گفت‌وگوی میان ادیان و فرهنگ‌ها برای زندگی مسالمت‌آمیز و عادلانه در جهان، ضروری است و نخبگان و اندیشمندان فرهنگی ما باید در این باره با همفکری و هم‌افزایی، فرهنگ تعامل و زندگی مسالمت‌آمیز با یکدیگر را در جهان گسترش دهند.

وی با ابراز تأسف از مسائل تلخی که امروز دنیا با آن روبه‌روست، تصریح کرد: ضرورت دارد علما و پیروان ادیان برای این درد‌های بشریت چاره‌جویی کنند. جامعةالمصطفی به عنوان دانشگاه بین‌المللی، علاوه بر آشنا کردن دانشجویان خود با فضای دوستی و احترام به عقاید دیگر، با همکاری دانشگاه‌های جهان، همکاری‌های علمی در جهت پیشبرد این هدف را دنبال کرده و خوشبختانه در سال‌های گذشته همکاری‌های خوبی با دانشگاه‌های رومانی داشته است لذا علاقه‌مندیم این ارتباطات و تعاملات با مراکز علمی و دینی رومانی گسترش یابد.

رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به برخی پیشرفت‌های علمی کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: تولیدات علمی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و ایران در رتبه‌بندی علمی کشور‌های جهان، رتبه بسیار مناسبی در اختیار دارد. علاقه‌مندیم با کشور‌هایی که سیاست مستقلی از قدرت‌های سلطه‌گر را دنبال می‌کنند، در زمینه‌های گوناگون همکاری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، راه‌اندازی کرسی آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های رومانی و برگزاری هفتمین دوره گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت را زمینه‌ مناسبی برای همکاری‌های دوجانبه جامعةالمصطفی و سفارت رومانی در ایران عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha