تخصیص اعتبار برای توانمندسازی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی
کد خبر: 4056152
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
احمد محمودزاده خبر داد:

تخصیص اعتبار برای توانمندسازی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش از تخصیص اعتبار برای توانمندسازی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی کشور خبر داد.

احمد محمودزاده

به گزارش ایکنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش از تخصیص اعتبار برای توانمندسازی نیروی انسانی مدارس و مراکز غیردولتی کشور خبر داد و گفت: برای افزایش نظارت، توانمندسازی و کادر سازی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی اعتبار ویژه‌ای تخصیص می‌دهیم.

محمودزاده با اشاره به این‌که اجرای کیفی سازی آموزش، رویکرد تربیتی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی کشور از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی است، گفت: ۲۴ ساعته بودن فعالیت معلمان در کمیسیون آموزش مجلس مصوب شده و امیدواریم تا ماه آینده به صحن علنی مجلس ارجاع شود و اگر طرح به تصویب برسد انقلابی در حوزه نیروی انسانی مدارس غیردولتی کشور شکل می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تحصیل حدود ۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی کشور خبر داد و گفت: استانداردسازی فضا، امکانات و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی در دستور کار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی باشد عنصر اصلی آن معلمان هستند گفت: آموزش و پرورش در جایگاهی است که باید نیروی انسانی تربیت کند تا حافظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی باشد و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه مقام، منزلت و جایگاه معلمان مورد توجه و احترام قرار گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه آینده کشور در لحظه حضور معلم در کلاس‌های درس مهندسی و طراحی می‌شود، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۲۳ هدف عملیاتی، ۴ هدف عملیاتی و از ۱۳۱ راهکار، حدوداً ۲۵ راهکار به‌صورت مستقیم با موضوع جایگاه، ساماندهی، منزلت و معیشت معلم مرتبط است. امیدواریم با اجرای سند تحول بنیادین در بهبود معیشت معلمان و کیفی سازی آموزش و پرورش در کشور تأثیرگذار باشیم و حضور با شوق معلمان در کلاس‌های درس را شاهد شویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از زحمات سی‌ساله معلمان برای تربیت نسل‌های جوان گفت: دستان پرمهر و محبت معلمان را می‌بوسم و به مقام آن‌ها ادای احترام می‌کنم.

انتهای پیام
captcha