نگاه به دانشگاه فرهنگیان باید نگاه تمدن‌سازی باشد
کد خبر: 4056061
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
حجت‌الاسلام تقوی:

نگاه به دانشگاه فرهنگیان باید نگاه تمدن‌سازی باشد

معاون فرهنگی و سیاسی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: با تاکید بر لزوم نگاه تمدن‌سازی به دانشگاه فرهنگیان، تاکید کرد: باید نگاه‌ها به دانشگاه فرهنگیان تغییر پیدا کند، انتظار می‌رود تا دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل تولید نرم افزار تربیت تمدن نوین اسلامی شود،

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی تقوی، امروز 20 اردیبهشت‌ماه در آئین تکریم حسین خنیفر، رئیس پیشین و معارفه  رضامراد صحرایی، به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به حرکت  آیه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» گفت: بر اساس این آیه کسانی که دشمنی می‌کنند می‌خواهند  آتشی بزرگ را  با دهان خود خاموش کنند و این جز شعله‌ور تر  کردن آتش نتیجه‌ای دیگر دربرندارد.
 
وی حرکت تمدن اسلامی جمهوری اسلامی به سوی تکامل را پر شتاب عنوان کرد و افزود: علیرغم همه عداوت‌های دشمنان اسلام و دین، جمهوری اسلامی در حال حرکت به سمت تکامل بوده و این حاصلی جز  پربارتر کردن انقلاب و غیورتر کردن جوانان به همراه نداشته است.
 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، با اشاره به حضور جوانان در صحنه، خاطر نشان کرد:  دفاع از حرم ثابت کرد، جوانان  مصمم‌تر از اول انقلاب‌اند.
 
وی با تقدیر از فعالیت‌های حسین خنیفر طی 5 سال خدمت خود در دانشگاه فرهنگیان و آرزوی توفیق و سربلندی برای سرپرست جدید، گفت: دکتر خنیفر  شخصیتی علمی و انقلابی و دکتر صحرایی، جوانی انقلابی و تحصیل کرده است،  هر دو از نخبگان علمی و دانشمندان جمهوری اسلامی بوده که هر یک در سنگری به این نظام خدمت خواهند کرد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی، با تاکید بر لزوم نگاه تمدن‌سازی به دانشگاه فرهنگیان، تاکید کرد: باید نگاه‌ها به دانشگاه فرهنگیان تغییر پیدا کند.
 
وی با اشاره فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «مراکز تربیت معلّم -که مهم‌ترینش فعلاً دانشگاه فرهنگیان است- مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشورند»  با تاکید بر اهمیت تفکر در این خصوص، تصریح کرد: به فرمایش معظم له باید دقیق اندیشید، جز با نگاه تمدنی نمی‌توان این جمله را درست تفسیر کرد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه انتظار می رود تا دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل تولید نرم افزار تربیت تمدن نوین اسلامی شود، اظهار داشت: با ترسیم این جایگاه و تدوین افق های بلندی برای دانشگاه فرهنگیان می توانیم حق انتظارات حضرت اقا از دانشگاه را برآورده کنیم.
 
 وی در پایان با تاکید بر نگاه و رویکرد تحول گرایانه به دانشگاه، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم به نحو شایسته ای در این مسیر با نگاه تمدنی و پر شتاب حرکت کنیم.
انتهای پیام
captcha